Business Internaţional

The Body Shop intra pe piata Moscovei

24.06.2005, 18:32 25

The Body Shop, gigantul producator din domeniul cosmeticelor, intentioneaza sa deschida primul sau magazin la Moscova, au declarat reprezentantii companiei citati de The Moscow Times.

Datorita cresterii semnificative a consumului din ultimii trei ani, retailerul britanic vrea sa isi sporeasca volumul activitatii pe pietele din ce in ce mai profitabile din China, Orientul Mijlociu si unele tari din Europa, cum este si cazul Rusiei.

"Consideram ca exista astazi numeroase oportunitati pe piata din Rusia o data cu cresterea rapida a sectorului de retail si a clasei de mijloc a societatii, care se arata din ce in ce mai interesata de produsele de firma", a declarat Bill Eyres, purtatorul de cuvant al The Body Shop.

Singurul detaliu pe care Eyres a acceptat sa il divulge este acela ca noul magazin din Moscova va corespunde "modelului de parteneriat in afaceri" promovat in mod obisnuit de companie. Acest parteneriat semnifica patrunderea pe diferite piete straine prin intermediul francizelor.

"Circa 40 de piete pe care compania opereaza in prezent se bazeaza pe modelul respectiv", spune Eyres.

The Body Shop, una dintre cele mai importante branduri de produse cosmetice din lume, are peste 1.900 de magazine in mai mult de 50 de tari. Ea se mandreste cu compozitia 100% naturala a produselor sale si pozitia puternica pe care o are impotriva exploatarii animalelor pentru teste.

In luna aprilie a acestui an, oficialii companiei precizau in raportul anual, ca piata de retail din Rusia prezinta numeroase oportunitati si ca poarta discutii cu un posibil partener de afaceri pentru a deschide primul magazin The Body Shop in luna septembrie.

Totusi, o data ajunsa in Rusia, firma se va confrunta cu o concurenta puternica din partea comerciantilor de produse cosmetice mult mai ieftine, precum Dlya Dusha i Dushi sau For the Shower and Soul.

Parerile analistilor sunt impartite cu privire la succesul pe care l-ar putea avea firma britanica in Rusia. Unii specialisi, precum Maria Vakatova, de la compania de cercetare Comcon, spun ca ea ii va cuceri pe rusi deoarece acestia sunt "plini de dolari din petrol si nu obisnuiesc sa-si numere banii".

Alti specialisti cred ca un magazin este prea putin ca sa obtii un profit semnificativ. alina.vasilca@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels