Business Internaţional

Toyota a urcat pe locul trei in topul vanzarilor pe pietele din SUA

04.05.2006, 00:00 15

Vanzarile modelelor hibrid si a celor cu un consum scazut de combustibili au impulsionat operatiunile Toyota

In luna aprilie, constructorul nipon Toyota a reusit pentru prima data de la intrarea pe piata americana sa depaseasca DaimlerChrysler, ajungand la o cota de piata de 15,2%, informeaza Bloomberg.

Pe baza unei aprecieri de 4,5% a vanzarilor, Toyota a reusit sa urce pe locul trei in topul vanzarilor pe piata din SUA, cu 219.965 de unitati vandute, depasind DaimlerChrysler, care a reusit sa livreze numai 211.395 de autovehicule.

Conform datelor oferite de Autodata, constructorii asiatici au acoperit 39,7% din vanzarile de masini si utilitare usoare noi de pe piata americana, aproape de recordul de 40 de procente obtinut in luna octombrie a anului trecut.

"Sunt semnale prevestitoare", este de parere Joe Langley, analist la CSM Worldwide. "Modelele Toyota ce vor fi lansate in urmatoarele 18 luni vor fi foarte importante", a adaugat el.

Toyota ameninta pozitia primilor doi constructori de autovehicule din America, General Motors si Ford, castigand premii de calitate a produselor si apreciindu-si vanzarile pe segmentul masinilor mici si al utilitarelor usoare.

Modelele Yaris de la Toyota, Fit de la Honda si Sentra de la Nissan au inregistrat livrari peste asteptari dupa ce pretul petrolului a inceput sa creasca.

"Piata autovehiculelor capabile sa mearga mai mult cu cantitati mai mici de combustibil si sa fie si ieftine isi arata forta", a declarat Jim Press, presedinte al Toyota City, departamentul de vanzari din America al constructorului nipon. "Preturile record la petrol au darul de a ne aminti cat de aproape de marginea prapastiei traim", a adaugat el.

Rick Wagoner, CEO al General Motors, se bazeaza pe un plan de reducere a costurilor pentru a se redresa in urma pierderilor de 10,6 miliarde de dolari de anul trecut. WilIiam Clay Ford, CEO al Ford, a pornit deja un plan de inchidere a fabricilor si de reducere a numarului de angajati, dupa ce in primul trimestru fiscal compania a inregistrat pierderi de 1,19 miliarde de dolari. Profitul operational al Chrysler a scazut cu 53%, pana la 150 de milioane de euro, in mare parte datorita reducerilor facute pentru a castiga din clientii Toyota.

Vanzarile modelului Prius au scazut cu 27%, la 8.234 de unitati, datorita intreruperilor de furnizare catre reprezentante. Compania a vandut un numar record de modele hibride. Modelul Highlander a avut vanzari de 3.768 de unitati in timp ce SUV-ul RX 400h a ajuns la nivelul de 2.247 de unitati. Toyota a reusit sa distribuie americanilor 86 de unitati din modelul hibrid al camionetei Camry si 141 de modele Lexus GS 450h, desi ambele au intrat pe piata locala spre sfarsitul lunii trecute.

Cota de piata a companiei japoneze a crescut cu 1,2 procente pana la 15,2%, conform datelor oferite de Autodata.

In cadrul unui studiu de rezistenta efectuat de J.D. Power&Associates in 2005 pe autovehiculele vechi de trei ani, modelul Lexus a reiesit invingator, cu un numar de 139 de defectiuni la 100 de masini.

"Suntem cat se poate de bucurosi de Toyota. Este magazinul in care ne oprim in afacerile auto", a declarat Jim Moffett, manager de fonduri la UMB Asset Management, Kansas City.

"Au cel mai puternic model de afaceri si par a fi cei mai capabili sa se descurce in cazul unei scaderi a mediului economic", a adaugat el.

Vanzarile totale de autovehicule noi pe piata americana in luna aprilie au scazut cu 3,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la nivelul de 1,45 de milioane de unitati. Liderul pietei locale, General Motors, a distribuit cu 10,7 procente mai putine masini decat in perioada similara din 2005, respectiv 339.796 de unitati, in timp ce Ford a vandut 261.076 de masini si camioane, in scadere cu 6,8%. victor.rotariu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO