Business Internaţional

Treptat, Colgate renunta la afacerile cu detergenti din Europa

22.01.2004, 00:00 25



Colgate Palmolive, producatorul american de bunuri de consum, a anuntat la inceputul saptamanii vanzarea unei parti din marcile sale de detergenti rivalului sau Procter & Gamble (P&G), pentru a se concentra asupra produselor de baza, precum pasta de dinti, apa de gura si sapun.



Colgate va renunta la marcile europene Axion si Gama (Franta), Ajax (Suedia), Dynamo (Danemarca) si Dinamo (Italia), potrivit purtatorului de cuvant al P&G.



Termenii contractului nu au fost facuti publici. Tranzactia nu include transferul de proprietate al vreunei unitati de productie.



"Aceasta vanzare va duce la cresterea profitabilitatii activitatilor noastre din Europa si vom putea astfel sa ne indreptam atentia numai asupra afacerilor cu produse pentru ingrijirea frumusetii si sanatatii", a declarat Reuben Mark, presedintele si directorul executiv al Colgate. Produsele pentru ingrijirea sanatatii sau cele pentru copii, deodorantele si sampoanele sunt foarte cerute in prezent.



Pentru P&G, grupul cu sediul in Cincinatti (Ohio - SUA), achizitia va duce la consolidarea sa pe piata europeana a produselor de curatat. P&G este binecunoscuta aici prin marca Ariel, care aduce grupului vanzari anuale de peste un miliard de dolari. Compania americana, care produce si detergentii din gama Tide, considera ca produsele de curatat reprezinta una din afacerile sale de baza.



In curs de finalizare este, conform publicatiei Le Monde, si vanzarea a doua unitati de productie, situate in Portugalia si Danemarca, prefigurandu-se o perioada de reorganizare in viata grupului new-yorkez Colgate Palmolive.



O astfel de decizie va avea efecte pe plan economic si social. Se estimeaza ca 201 de angajati, din cei 1.300, isi vor pierde locurile de munca.



Potrivit unui document confidential consultat de publicatia franceza Le Monde, comercializarea marcilor franceze Axion si Gama va inceta in martie, iar productia lor de catre fabrica de la Compiegne va fi suspendata in iunie.



Vanzarea celor doua marci franceze nu i-a surprins pe angajati. In ultimii 8 ani, cota de piata s-a injumatatit, pana la 6%, corespunzand unei cifre de afaceri de 70 milioane de euro. Mai mult, din cele 120.000 de tone de detergent produse acum cinci ani la Compiegne, acum se mai produc doar 45.000 de tone.



Pe plan mondial, grupul comercializeaza trei marci: Colgate, Palmolive si Ajax, vandute in 200 de tari. In 2002, Colgate a inregistrat o cifra de afaceri de 9,3 miliarde de dolari, din care 70% in SUA. Profitul din exploatare a crescut cu 4%, pana la 535,3 milioane de dolari. anca.stoicescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO