Business Internaţional

Vanzarea Vivendi Universal Entertainment, pusa sub semnul intrebarii

19.08.2003, 00:00 18



Proiectul grupului Vivendi privind vanzarea diviziei de divertisment pentru cel putin 14 miliarde de dolari are sanse mici de realizare, intrucat ofertele finale inaintate de companiile interesate nu se apropie de acest pret, potrivit unor surse apropiate negocierilor.



Vanzarea activelor Vivendi Universal Entertainment (VUE) se incadreaza intr-un proiect mai amplu, in valoare de 16 miliarde de dolari, prin care trustul media franco-american incearca sa isi redreseze situatia financiara si sa isi reduca datoriile.



VUE include studiourile cinematografice Universal Pictures, posturile de televiziune USA and Sci Fi, o serie de operatiuni de productie TV si mai multe parcuri tematice.



Termenul limita stabilit pentru inaintarea ofertelor expira luni, dar pretul propus de candidatele la preluarea VUE se situeaza cu cel putin un miliard de dolari sub nivelul fixat de compania franco-americana.



Presedintele Vivendi, Jean-Rene Fourtou, nu renunta insa la acest obiectiv, desi numarul companiilor interesate scade.



Recent, Comcast Corp a renuntat la proiectul de cumparare a VUE, preferand in schimb realizarea unei fuziuni.



La sfarsitul lunii iulie, trustul Metro-Goldwyn-Mayer Inc. (MGM) s-a retras din cursa pentru VUE, dupa ce a inaintat o oferta de 11,5 miliarde de dolari. Grupul american a subliniat ca pretul solicitat de Vivendi este prea mare.



"Nu cred ca vreuna dintre candidatele ramase va oferi suma ceruta", a apreciat o sursa apropiata negocierilor.



Conducerea companiei franco-americane are de ales acum intre trei variante: vanzarea diviziei la un pret mai mic, listarea la bursa a unui pachet de actiuni VUE sau realizarea unei fuziuni cu divizia NBC a General Electric sau cu compania Comcast.



Potrivit surselor citate, NBC este candidatul preferat in cadrul negocierilor.



Postul de televiziune NBC, lider pe piata nord-americana, a propus companiei Vivendi Universal sa formeze o societate mixta, care sa includa si divizia VUE.



O eventuala asociere ar conduce la formarea unui conglomerat media pe masura trusturilor The Walt Disney Co., AOL Time Warner sau Viacom Inc., cu beneficii financiare pe termen lung mai mari decat cele obtinute printr-o eventuala vanzare a activelor de divertisment.



Lista candidatelor la preluarea VUE mai include doua consortii financiare, unul dintre acestea fiind condus de vicepresedintele Vivendi, Edgar Bronfman Jr., precum si companiile Liberty Media si Viacom - unul dintre cele mai mari trusturi de presa din lume.



Daca grupul Vivendi nu va fi multumit de evolutia licitatiei, conducerea este hotarata sa pastreze divizia de divertisment si sa plaseze ulterior la bursa 25-30% din capitalul acesteia.



Insa acest proiect este pus sub semnul intrebarii, intrucat Vivendi face obiectul unei investigatii oficiale derulate de autoritatile franceze cu privire la o serie de nereguli contabile.



"In plus, performantele nesatisfacatoare ale acestor operatiuni vor plana asupra tranzactiei bursiere, chiar daca pietele au incredere intr-o redresare semnificativa a economiei americane, in cursul anului viitor", a subliniat una dintre sursele implicate in negocieri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO