Business Internaţional

Vanzarile Marks & Spencer provoaca dezamagiri

08.10.2003, 00:00 13



Marks & Spencer, cel mai mare retailer britanic de imbracaminte,a anuntat incetinirea cresterii vanzarilor pe al doilea trimestru fiscal, deoarece temperaturile ridicate au tinut clientii departe de magazine, ceea ce a redus cererea pentru alimente, imbracaminte si obiecte de decoratiuni interioare.



Vanzarile la magazinele mai vechi de un an de zile au crescut cu 0,6% din iulie pana in septembrie, fata de cresterea de 3,8% in trimestrul trecut. Analistii intervievati de Bloomberg News au estimat o crestere de 2,1%, nivel fata de care "vanzarile ne-au dezamagit foarte mult", spune Nick Bubb, analist de retail.



Vanzarile la imbracaminte, categorie care contribuie cu aproape jumatate la cifra de afaceri a lantului, au crescut cu doar 0,9%, afectate de temperaturile ridicate.



Marks & Spencer a declarat ca impactul caniculei a fost partial compensat de cresterea vanzarilor de imbracaminte la pret integral, astfel incat cu 10% mai putine haine au ajuns al reducerile de la sfarsitul sezonului. "Mentinerea temperaturilor ridicate nu a ajutat vanzarile de haine in luna septembrie, dar pe ansamblu ne-am pastrat cota de piata pe primul semestru", a spus Roger Holmes, directorul executiv M & S.



Next, al treilea retailer britanic, de imbracaminte, si lantul de amenajari interioare Kingfisher au pus pe seama vremii apatia vanzarilor din luna august. Cota de piata detinuta de Marks & Spencer in Marea Britanie nu a mai crescut in ultimele doua trimestre, sugerand o posibila stagnare a redresarii lantului de magazine.



M & S introduce noi colectii de imbracaminte, pentru a prelungi cei doi ani de redresare. Cota de piata detinuta pe segmentul de imbracaminte pentru adulti a crescut cu 0,7%, la 11,3% anul trecut. Divizia Holmes, din cadrul M & S, incearca sa relanseze si vanzarile de haine pentru copii, care au scazut cu 10% anul trecut. In luna august, retailerul l-a angajat pe Anthony Thompson de la Gap pentru a conduce Holmes, si retailerul a mai introdus DB07, o linie de tricouri, pullovere si jachete promovate de capitanul nationalei engleze de fotbal, David Beckham.



Tesco, care detine cel mai mare lant britanic de supermarketuri, a inregistrat o crestere a vanzarilor de 6,3%, deoarece a vandut mai multe produse menite sa invinga canicula.



Pentru a-si reduce dependenta de vanzarile de haine, M & S incearca sa se extinda comercializand produse alimentare, obiecte de amenajari interioare si servicii financiare.



La bursa londoneza, actiunile M & S au scazut cu 2,5%, reflectand temerile legate de redresarea retailerului care cu doar doi ani in urma era in pragul falimentului. Fostul director executiv, Luc Vandevelde, este cel care a relansat numele M & S, renuntand la unele magazine din Statele Unite si Europa, si improspatand linia invechita de imbracaminte. andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO