Business Internaţional

Vanzarile retailerului britanic Marks & Spencer, in scadere

25.05.2005, 19:41 24

Marks & Spencer Group Plc, cel mai mare retailer din domeniul articolelor vestimentare din Marea Britanie, a caracterizat perspectivele legate de evolutia afacerilor sale drept "dificile", dupa declinul inregistrat de vanzarile sale anul trecut, relateaza Bloomberg News.

Veniturile inregistrate de companie in anul incheiat pe 2 aprilie au scazut cu 1,7%, pana la 7,03 miliarde de lire sterline (10,2 mld. euro), in timp ce profitul net a crescut cu 6,3%, pana la 587 milioane de lire sterline (855,05 mil. euro) pe fondul unui castig de 208,7 milioane de lire sterline obtinut din vanzarea diviziei de servicii financiare a companiei.

Vanzarile magazinelor M&S deschise timp de cel putin un an se afla in scadere de sase trimestre consecutive, in contextul unei reorientari a clientilor catre companii rivale cum ar fi Next si al unui declin al cheltuielilor consumatorilor.

Directorul executiv al companiei, Stuart Rose, 56 de ani, ce a reusit sa se opuna unei oferte de preluare in valoare de 8,3 mld. lire sterline (12,09 mld. euro) lansate de catre miliardarul Philip Green in urma cu un an, trebuie acum sa demonstreze ca strategia sa ce include adoptarea de noi stiluri, modernizarea magazinelor si reducerea preturilor ii poate recastiga pe consumatori, conform investitorilor.

Sarcina lui Rose de a revigora vanzarile companiei este mult ingreunata de incetinirea ritmului de crestere a cheltuielilor consumatorilor, determinata de cresterea platilor in contul imprumuturilor ipotecare, de temerile legate de preturile la locuinte si de majorarea costurilor la combustibil.

"Perspectivele raman dificile, conditiile economice si ale mediului concurential fiind de asteptat a se mentine la fel de dure", au afirmat oficialii companiei.

Si alti retaileri britanici resimt efectele scaderii cererii consumatorilor. Atat Next, al treilea mare retailer de articole vestimentare, cat si Matalan Plc, cel mai mare retailer din acest domeniu ce practica discountul, au raportat vanzari in scadere in aceasta luna.

M&S a declarat ca intentioneaza sa-si extinda experimentarea unui format ce este testat in cadrul unui numar de opt magazine pana la un numar de 21 de magazine. Anul acesta, vor mai fi deschise inca aproximativ 10 noi magazine. In acelasi timp, compania si-a anuntat intentia de a-si extinde divizia Simply Food prin deschiderea de opt unitati in cadrul statiilor companiei petroliere BP.

Desemnarea saptamana trecuta a lui Terry Burns drept succesor al lui Paul Myners in pozitia de presedinte il va elibera pe Rose de una din potentialele obstacole din calea eforturilor sale de a revigora castigurile Marks & Spencer, sustin investitorii. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO