Business Internaţional

Vina pentru problemele Marks & Spencer: designul si preturile

08.06.2004, 00:00 27

Stuart Rose, noul director executiv al producatorului de articole de imbracaminte Marks & Spencer Group Plc, trebuie sa imbunatateasca designul produselor si sa reduca preturile daca vrea ca grupul britanic sa poata rezista incercarii de preluare ostila venita din partea miliardarului Philip Green.
Magazinele sunt"demodate" si "pretul constituie o problema", a comentat Graham Exton, manager de portofoliu la Tilney Asset Management in Liverpool, citat de Bloomberg. Unele proiecte , cum ar fi magazinele separate pentru linia de imbracaminte Per Una, ar putea sa fie amanate, Rose urmand sa se concentreze mai intai pe lucrurile de baza, a spus Exton.
Rose, in varsta de 55 ani, a fost angajat saptamana trecuta, pentru a-l inlocui pe Roger Holmes in functia de director executiv al companiei. Joi, el a respins oferta lui Green, proprietarul lanturilor de magazine Top Shop si Dorothy Perkins, care a declarat ca a strans 9 miliarde lire sterline (16,5 mld. dolari) drept capital pentru sustinerea ofertei respective. Marks & Spencer (M & S) a devenit o tinta dupa ce magazinele grupului au inregistrat vanzari in scadere cu 3,4% in al patrulea trimestru fiscal, in timp ce concurentii, precum compania Next Plc, au castigat cota de piata pe parcursul a doua trimestre consecutive.
"Ceea ce voi face in acesta saptamana este sa petrec ceva timp sa cunosc afacerea si sa inteleg ce se intampla cu adevarat" a declarat Rose. "Vom analiza toate aspectele foarte rapid" a adaugat el. Rose a mai spus ca se asteapta sa abandoneze unele proiecte incepute de fosta conducere, dar nu a mentionat si care vor fi acele proiecte.
Magazinele Marks & Spencer vand tricouri in sase culori diferite la pretul de 9 lire sterline bucata, in timp ce tricourile din magazinele Dorothy Perkins sunt prezenate in 20 culori, pretul unui astfel de tricou fiind de 5 lire sterline.
"Modelele si modul de prezentare sunt foarte comune, per ansamblu mai slabe in comparatie cu cele ale competitiei" a spus Exton despre un magazin din Chester.
Articolele de imbracaminte pentru femei reprezinta cea mai importanta afacere a Marks & Spencer, detinand o cota de 36% in vanzarile totale. Cota de piata detinuta de Marks & Spencer in sectorul articolelor de imbracaminte pentru femei a scazut in acest an cu 0,5 puncte procentuale, pana la un nivel de 11%.
"Marks & Spencer este mult in afara tendintei generale de pe piata in ceea ce priveste preturile practicate" a declarat Richard Fitzpatrick, analist la o firma de consultanta. Potrivit altor analisti, problema principala nu este articolele de imbracaminte, ci mai ales modul in care acestea sunt prezentate clientilor.
Green a spus ca firma are nevoie de o "operatie chirurgicala radicala".
Green analizeaza si posibilitatea de a schimba oferta initiala de 7 mld. lire sterline, astfel incat actionarii sa primeasca doar bani cash, nu si actiuni in cadrul vehiculului sau de investitii, scrie Financial Times.
El isi va petrece acesta saptamana, intalnindu-se cu cei mai importanti actionari ai Marks & Spencer, in mod deosebit cu reprezentantii celor trei fonduri americane care controleaza aproximativ 18% din numarul total de actiuni - Brandes Investment Parteners, Artisan si Capital.
Potrivit ofertei de saptamana trecuta, Green ar trebui sa plateasca cash 290 - 310 pence/actiune, actionarii M&S urmand sa mai primeasca 25% din actiunile vehiculului sau de investitii, Revival Aquisitions.
O oferta revizuita ar putea insemna plata numai cash, ceea ce ar putea dezamagi investitorii care nu vor sa piarda complet orice legatura cu M&S. Astfel, o alternativa viabila ar fi o oferta mixta, unii investitori urmand sa primeasca bani, in timp ce altii ar primi actiuni in cadrul Revival.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO