Business Internaţional

Vivendi are de luat o decizie dificila

20.08.2003, 00:00 13



Jean-Rene Fourtou, directorul executiv al Vivendi Universal, are de facut o alegere grea, in conditiile in care licitatia pentru vanzarea diviziei sale de divertisment a intrat intr-o faza critica.



Acum doua zile, termenul limita pentru depunerea ofertelor a expirat, iar analistii sunt de parere ca Fourtou va fi nevoit sa accepte o oferta sub cele 14 miliarde de dolari pe care spera sa le obtina.



O alta optiune ar fi infintarea unui joint-venture, care va avea efecte minime asupra datoriilor grupului, in valoare de 14 miliarde de euro. Desi Vivendi va ramane expus, pe termen lung ar duce la cresterea valorii firmei, si implicit a valorii detinute de actionarii sai.



O a treia varianta ar fi listarea actiunilor diviziei de divertisment din SUA pe piata de capital. Acest procedeu va dura mai mult, compania va obtine, cel putin la inceput, mai putini bani, si tot va ramane cu o participatie intr-o afacere din care este evident ca vrea sa iasa. "Rezultatul operatiunii ne este total necunoscut", a declarat o sursa familiara cu licitatia organizata de Vivendi.



Vivendi si-a propus pentru acest an sa obtina 7 miliarde de euro din vanzari de active, printre care se gaseste si divizia Vivendi Universal Entertainment. Aceasta este o combinatie intre Universal Pictures, Universal Television si Universal Parks and Resorts.



Universal Pictures este una dintre cele mai importante afaceri din acest sector, cu o cota de aproape 10% din piata americana si cu succese de casa rasunatoare, printre care se numara Scorpion King, The Bourne Identity si About a Boy. Sunt cunoscute programele de televiziune Jerry Springer Show sau Dragnet, iar Universal Parks and Resorts are parcuri de distractii in California, Florida, Japonia si Spania.



Acest veritabil imperiu al divertismentului a fost construit de fostul director executiv Jean-Marie Messier, care a fost fortat acum o luna de catre consiliul de administratie sa paraseasca postul de conducere. Grupul a ramas cu o serie de diverse afaceri in domeniul media, dar mostenirea sa include si o datorie imensa.



De cand a fost numit director executiv, Fourtou a declarat ca este hotarat sa vanda din activele grupului pentru a diminua aceasta datorie, si ca divizia de entertainment americana nu poate fi condusa eficient din Paris.



Zvonurile spun ca cel care va castiga probabil licitatia este General Electric, care propune o fuziune intre divizia sa de televiziune NBC si Vivendi Universal Entertainment. Alti candidati sunt Viacom, unul dintre cele mai mari trusturi de presa din lume, si Liberty Media. Alti doi ofertanti, companiile Comcast si Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), s-au retras deja din cursa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO