Companii

Accor Services, profit de 17,9 mil. euro, marja de 80%

06.06.2006, 00:00 20

Compania Accor Services, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata tichetelor de masa, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 80,9 milioane lei (22,4 milioane euro), cu 6% peste nivelul din anul anterior, potrivit datelor publicate de companie in Monitorul Oficial.

Pe de alta parte, profitul brut a scazut de la 72,5 milioane lei (17,9 mil. euro) in 2004 la 70,1 milioane lei (19,4 mil. euro) la finele anului trecut.

Compania Accor Services a fost infiintata in iulie 1998, actionarii principali fiind grupul francez Accor (82%) si CNS Cartel Alfa (8%). Pe piata romaneasca, grupul Accor este prezent, in afara de filiala Accor Services, prin marcile Sofitel, Ibis, Novotel si firma Carlson Wagonlit Travel.

Valoarea pietei de tichete de masa, este estimata de principalii emitenti la 700-800 de milioane de euro, cu o rata de crestere anuala de 10% in urmatorii ani. Valoarea tichetului de masa este stabilita de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si este indexata la fiecare sase luni cu rata inflatiei.

Brandurile detinute de Accor Services sunt Ticket Restaurant, Ticket Cadou si Ticket Asist, tichet de asistenta sociala. Ticket Restaurant, produsul clasic de tichete de masa, era utilizat in anul 2005 de peste 600.000 de salariati.

Anul trecut, grupul francez Accor a achizitionat pachetul majoritar de actiuni al companiei Hungastro, numarul trei pe piata interna a tichetelor de masa, cu o cota de 15-20%. Anul trecut, cateva societati inregistrate in strainatate membre ale grupului Accor au achizitionat de la senatorul UDMR Verestoy Atilla 16% din actiunile pe care acesta le detinea la Hungastro. In 2003, Accor preluase 35% din titlurile companiei. Pachetul de 51% confera celor de la Accor "controlul unic". Reprezentantii celor doua companii declara ca fiecare emitent va actiona independent in continuare.

Tot anul trecut, un alt grup international, Cheque Dejeuner, a achizitionat portofoliul International Financial Services, firma cu actionariat din Turcia, care emite tichete sub marca Bon Appetit.

Rearanjarea portofoliilor este o urmare a liberalizarii pietei tichetelor de masa. Pana la inceputul anului trecut, Ministerul Finantelor stabilea atat dimensiunea pietei (numarul total de beneficiari), cat si cotele unei companii (numarul de beneficiari pe care o companie putea sa-i aiba). In prezent, fiecare emitent este liber sa castige cota de piata, inclusiv prin achizitii.

Pe plan mondial, Accor inregistreaza zilnic 14 milioane de clienti in 34 de tari pentru serviciile de tip corporate (tichete de masa, de cadouri si altele), grupul operand si 4.000 de hoteluri, incluse intr-una din cele noua marci ale companiei. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO