Companii

Actionarii Bere Mures pun la bataie 3 mil. euro pentru promovarea marcilor

Actionarii Bere Mures pun la bataie 3 mil. euro pentru promovarea marcilor

Click pentru imaginea marita

20.03.2007, 17:21 248

Bere Mures, al doilea producator cu capital autohton de pe piata berii, va investi peste 1,2 milioane de euro net in promovarea brandului Neumarkt, pozitionat pe segmentul berii la PET.
Bere Mures a incheiat un contract cu agentia de publicitate Starlink Media, in valoare de 700.000 de euro prin intermediul caruia producatorul incredinteaza strategia de comunicare a brandului Neumarkt pe o perioada de un an. Starlink Media a castigat acest contract in urma unei licitatii organizate de Bere Mures, celelalte companii care au participat la licitatie fiind Vitrina, Co.Ge.P si Reset Media, potrivit informatiilor furnizate de agentia Starlink Media.
"Vom investi anul acesta aproximativ 1,2 milioane de euro in promovarea brandului Neumarkt. Noua campanie pentru Neumarkt va debuta in aceasta primavara si va fi prezenta pe principalele canale de comunicare", a declarat Virgil Mailat, directorul general si unul dintre actionarii companiei.
Compania muresana va investi in acest an 14 milioane de euro, trei milioane de euro fiind alocate doar activitatilor de marketing. "Investitiile vor fi directionate spre achizitionarea unei linii noi de imbuteliere cu o capacitate de 25.000 de hectolitri pe ora, a unei noi linii de fierbere si in modernizarea completa a centralei de frig", a declarat Gheorghe Grec, actionar al Bere Mures. Prin intermediul investitiei in linia de fierbere, care se va ridica la 5 milioane de euro, Bere Mures isi va creste pana la sfarsitul acestui an capacitatea de productie la 2 milioane de hectolitri anual.
In 2006, Bere Mures a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 60 mil. euro si un volum de productie de 1,35 milioane de hectolitri, in crestere cu 24% fata de cantitatea realizata in 2005.
Anul trecut, companiile din industria berii au fost printre cei mai mari investitori in publicitate de pe piata locala, ocupand pozitia a doua dupa companiie de telecomunicatii, in timp ce din punctul de vedere al vizibilitatii pe tv, reclamele brandurilor de bere au ocupat primul loc. Majoritatea investitiilor de promovare au fost realizate insa de filialele celor patru companii multinationale prezente pe piata locala a berii, si anume Heineken, SABMiller, InBev si Carlsberg.
Producatorii de bere mai mici din piata nu au facut pana in prezent investitii semnificative in promovare, alocandu-si resursele spre optimizarea productiei. Spre exemplu, Martens, una dintre companiile medii din piata berii, a avut in 2006 un buget de marketing de 389.000 de lei.
Bere Mures este axata pe productia de bere sub brandurile Neumarkt, Sovata si Dracula, apa minerala carbogazoasa Cezara si apa de masa plata Cheile Cibului.
Produsele companiei sunt comercializate atat prin intermediul distribuitorilor autorizati, prin reteaua proprie de magazine, cat si prin magazinele de retail.
Compania a fost infiintata in 1992, imbuteliind initial bauturi racoritoare. Apoi in 1995 a fost pusa in functiune fabrica de bere, iar in 1998 compania a lansat berea in ambalaj PET. Bere Mures are capital privat autohton, actionariatul fiind compus din sase persoane fizice romane. Piata autohtona a berii, estimata a avea un volum al vanzarilor de peste 18,3 milioane de hectolitri anul trecut, este dominata de filialele locale a patru companii multinationale, Heineken, SABMiller, InBev si Carlsberg, o pozitie importanta fiind ocupata si European Drinks, cel mai mare grup alimentar autohton, care are vanzari si pe piata de bere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO