Companii

Adeplast Oradea: Vom depăşi previziunile de la începutul anului, având în vedere vânzările la şase luni

Adeplast Oradea: Vom depăşi previziunile de la începutul anului, având în vedere vânzările la şase luni
03.08.2010, 23:30 30

Producătorul de materiale de construcţii AdePlast, deţinut deomul de afaceri Marcel Bărbuţ, ar putea să-şi depăşeascăpreviziunile de creştere de 10% făcute la începutul anului privindevoluţia cifrei de afaceri, după ce în primele şase luni vânzărilecompaniei s-au majorat cu 25%, până la 13,7 mil. euro.

"Previziunea de creştere de 10% era în varianta pesimistă. Luândîn calcul evoluţia din primele şase luni vom depăşi estimărileiniţiale. În cel mai optimist caz putem să creştem cu 30%, însă dinluna iulie ritmul de majorare a vânzărilor s-a redus", susţineBărbuţ.

Compania a realizat în 2009 o cifră de afaceri de 113,6 mil. lei(26,8 mil. euro), în scădere uşoară, sub 1%, faţă de anulprecedent.

Creşterea cifrei de afaceri din prima jumătate a anului a fostrealizată pe fondul reducerii preţurilor la adezivii AdePlast cucirca 15% în cadrul unor promoţii, al majorării forţei de vânzărişi al lansării de noi produse.

Mai sunt bani în piaţă

Chiardacă în lunile ianuarie şi februarie vânzările au scăzut cu circa45% faţă de perioada similară din 2009, în martie-iunie compania areuşit să recupereze şi să treacă pe plus. Cea mai mare problemă cucare s-au confruntat companiile din construcţii a fost deciziabăncilor de a majora dobânzile şi de a bloca creditarea pentrudezvoltatorii imobiliari. Investitorii nu au mai putut să plăteascăconstructorii, care la rândul lor nu au mai făcut plăţi cătrefurnizorii de materiale de construcţii.

"2010 a început greu pentru întreaga industrie a construcţiilordin cauza ştirilor alarmiste şi a previziunilor negative. Mai mult,în primele două luni nu s-a putut lucra din cauza frigului.Treptat, lucrurile s-au dezgheţat şi atât consumatorul final, câtşi companiile au început să construiască", spune Bărbuţ.

Omul de afaceri consideră că încă mai sunt bani în piaţă, chiardacă băncile nu mai acordă credite sau oferă finanţare la dobânziridicate, pentru că mulţi consumatori finali au strâns bani înultimii ani pe care acum îi investesc pentru că preţurile sunt maiscăzute. "Toată lumea se uită acum la preţ, nu se mai uită lamaterial. Dacă primesc şi calitate la preţuri reduse, cumpărătoriisunt fericiţi. Nouă ne-a mers foarte bine în primele şase luni, darcând mă uit la televizor sau citesc ziare, parcă sunt pe altăplanetă", spune şeful Adeplast, referindu-se la ştirile negativecare au fost anunţate în ultimul an.

Un alt factor care a condus la creşterea businessului AdePlastîn prima jumătate a anului a fost faptul că numărul producătorilorde pe piaţă s-a diminuat puternic, de la 60 câţi erau în 2007-2008,numărul acestora a ajuns la 10-15.

Cele mai vândute produse pentru Adeplast în primul semestru aufost adezivii Polistirol şi AFI, precum şi şapa autonivelantă.

"Miza noastră a fost una simplă. Încă de la sfârşitul lui 2009am conceput o strategie de marketing care a pus accentul pe acesteproduse, strategia incluzând şi o scădere semnificativă de preţ.Mai mult, la începutul lui 2010, pentru a da încă un impulsconsumului, am extins promoţiile la marea majoritate a produselorAdePlast, nu doar la cele de rulaj. Acum operăm cu preţuri mai micicu 15 procente faţă de 2008", afirmă Bărbuţ.

AdePlast deţine două fabrici la Ploieşti şi la Oradea, în care ainvestit circa 28 mil. euro, şi au o capacitate de producţie de 31de milioane de saci de mortare uscate pe an, la care se adaugă oproducţie anuală de 220.000 de tone de vopsele şi tencuielidecorative.

Planuri pentru a treia fabrică

Compania are în plan construirea celei de-a treia fabrici înzona Moldovei, care îi va permite să intre şi pe piaţa dinUcraina.

"Avem bani pentru investiţiile pe care le-am programat, fabricadin Moldova fiind prima la rând. Este util să avem o fabrică îninima Moldovei pentru că vizăm dezvoltarea AdePlast în RepublicaMoldova şi în Ucraina, unde există deja contracte în desfăşurare",explică Bărbuţ. AdePlast a pătruns anul acesta şi pe piaţa Ungarieişi a făcut primele livrări de produse în Bulgaria.

Compania este unul dintre principalii producători de adezivi depe piaţa locală, cei mai importanţi competitori fiind Henkel(Germania), Baumit (Austria), Deutek sau Duraziv.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO