Companii

Administratorul outlet-ului Fashion House mizeaza pe 1,3-1,6 milioane de vizitatori in primul an

21.06.2007, 19:42 39

Dezvoltatorul imobiliar belgian Liebrecht&wooD, care deruleaza investitii de 120 de mil. euro intr-un parc comercial situat pe autostrada Bucuresti-Pitesti, a anuntat ca va mai deschide in urmatorii 3-4 ani inca unul sau doua centre de outlet in Romania, orasele vizate find Brasov si Timisoara. Outlet-ul comercializeaza modele care ies din moda.
"Cred ca in 3-4 ani vom deschide inca unul sau doua centre outlet, la Brasov sau la Timisoara, sau in ambele locatii", a declarat pentru ZF Johan Rogiers, director executiv al Liebrecht&wooD Romania.
Belgienii vor investi 120 mil. euro in constructia parcului comercial West Park, care va contine un centru de tip outlet, denumit Fashion House, un magazin de mobila si decoratiuni interioare Kika, un magazin Hornbach, cu articole de gradinarit si materiale de constructii, precum si o locatie a retailerului de electronice si electrocasnice Technomarket.
Parcul, situat la kilometrul 13 al autostrazii Bucuresti-Pitesti, pe o suprafata totala de 250.000 de metri patrati, va fi inaugurat in toamna anului viitor. Outlet-ul va gazdui peste 120 de marci, nationale si internationale. Valoarea de constructie, excluzand terenul, este estimata la circa 38-40 mil. euro, in functie de finisaje. Chiria practicata va fi compusa dintr-o chirie fixa si una care va reprezenta un anumit procent din cifra de afaceri a chiriasului. Reprezentantii companiei nu au precizat valoarea chiriilor.
Administratorul outlet-ului Fashion House este firma britanica GVA Grimley Oulet Services, care administreaza trei astfel de centre in Polonia.
"In primul an ne asteptam la 1,3-1,6 milioane de vizitatori, Fashion House avand acces la circa 6 milioane de potentiali clienti, pe o raza de circa 90 de kilometri", a declarat Brendon O'Reilly, partener in cadrul firmei GVA Grimley.
Conceptul de centru outlet prespune ca produsele care vor fi vandute vor fi cu 30%-70% mai ieftine decat in alte magazine pentru ca vor face parte din surplusul de productie sau din colectii de moda mai vechi.
"In cazul Romaniei ne asteptam la o cheltuiala medie pe cap de vizitator de circa 19-22 euro, usor sub nivelul mediu din Polonia, de 22 de euro pe vizitator, sau decat in Cehia, unde fiecare persoana cheltuieste in medie 25-26 de euro", a adaugat el.
Conform acestor date estimative, vanzarile Fashion House ar putea totaliza in primul an de la lansare intre 27,3 si 33,6 mil. euro.
"Romania, la o populatie de 21 de milioane de locuitori permite dezvoltarea a patru pana la cinci centre importante de outlet. Dezvoltarea lor va depinde in mare masura insa si de terenurile disponibile, dar si de evolutia puterii de cumparare a romanilor", a explicat Patrick Van Den Bossche, managing director al Liebrecht&wooD.
El a anuntat si dezvoltarea unui proiect imobiliar de 85 de milioane de euro in Centrul Bucurestiului, care va cuprinde o zona rezidentiala, birouri, dar si reconstructia unei strazi pe care vor fi deschise magazine de lux ale unor branduri ca Versace sau Dior. Reprezentantii Liebrecht&wooD nu au precizat despre ce locatie este vorba.
Arhitectura West Park a fost asigurata de Westgroup, firma detinuta de Adrian Cristescu. Executia proiectului de arhitectura a durat patru luni.
Liebrecht & wooD a dezvoltat si proiectul Victoria Park, vandut ulterior fondului austriac de investitii Immoeast pentru 60 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO