Companii

Adrian Mihai, Fan Courier: Dezvoltarea pietei ne-a intins la maxim resursele si capacitatile de angajare

Adrian Mihai, Fan Courier: Dezvoltarea pietei ne-a intins la maxim resursele si capacitatile de angajare

Adrian Mihai, actionar al Fan Courier: Deocamdata suntem in stare sa ne sustinem investitiile si nu intentionam sa vindem compania. Credem ca daca vom reusi sa ducem la sfarsit investitiile pe care ne-am angajat sa le facem, nivelul nostru va fi asemanator cu cel al unei companii europene.

24.06.2008, 20:18 59

"Piata a crescut foarte mult, iar in primele cinci luni ale acestui an avansul vanzarilor a fost determinat tot de piata. Daca noi nu am fi atras deloc clienti noi, tot am fi inregistrat o crestere de peste 20% din clientii deja existenti", a spus Adrian Mihai, business development manager al Fan Courier si unul dintre cei trei actionari ai companiei. El precizeaza ca ritmul alert de dezvoltare a adus nu numai beneficii, ci si probleme companiilor de pe piata.
"Credem ca piata urmeaza sa se aseze, ceea ce este si un avantaj. Cresterile foarte mari nu au fost pe placul nostru, pentru ca un avans de 50% implica si anumite probleme. Dezvoltarea pietei ne-a intins la maxim si resursele, si capacitatile de angajare".
Compania a ajuns in prezent la 2.000 de angajati, cu 20% in plus fata de inceputul anului. Avand in vedere cresterea foarte mare a numarului de personal, Fan Courier a apelat anul trecut si la recrutarea in provincie.
Totodata, compania deruleaza in prezent investitii intr-un nou sediu, o investitie de 10 milioane de euro cu tot cu terenul aferent, si in dotarea curierilor cu PDA-uri, care va necesita o suma cuprinsa intre 1,5 si 2 milioane de euro.
Investitiile mari necesare dezvoltarii companiilor de curierat au reprezentat unul dintre motivele pentru care inceputul acestui an a adus o avalansa de fuziuni si achizitii.
Astfel, fondatorii Cargus au vandut compania catre jucatorul international DHL, Pegasus a fost preluat de GeoPost si Yurtici Kargo, Trans Courier Service a fost cumparata de UPS, in timp ce TCE Logistica si Curiero au fuzionat.
Astfel, totii marii jucatori din curierat si-au consolidat pozitia pe piata, cu exceptia Fan Courier, singura companie din top trei care nu si-a anuntat intentia de vanzare.
"Deocamdata suntem in stare sa ne sustinem investitiile si nu intentionam sa vindem compania. Credem ca daca vom reusi sa ducem la sfarsit investitiile pe care ne-am angajat sa le facem, nivelul nostru va fi asemanator cu cel al unei companii europene. Luam in calcul in schimb eventuale achizitii ale unor firme care sa activeze pe anumite nise, cum ar fi livrarile doar in Bucuresti, dar nu suntem deocamdata in negocieri cu nimeni", a spus Adrian Mihai, subliniind insa efectul pozitiv al consolidarii pietei.
"In urma fuziunilor si achizitiilor se va produce o stablizare a pietei. Vor disparea firmele mici care arunca o umbra asupra activitatii de curierat", a afirmat reprezentantul Fan Courier.
Cu toate ca piata de curierat cunoaste in continuare un ritm alert de crestere, marjele de profit ale companiilor din domeniu sunt pe o panta descendenta incepand cu anul trecut.
In 2007 Fan Courier a raportat o cifra de afaceri consolidata de 33,2 milioane de euro si un profit net de 7,3 milioane de euro.
"Marja de profit a scazut in prima parte a acestui an cu 3%-5% ca urmare a cresterii pretului combustibilului. Costurile din ce in ce mai mari ne-au determinat sa majoram si tarifele. Cea mai mare parte a clientilor au contract, iar o parte sunt inca pe tarife in dolari, iar in cazul acestora cresterile au ajuns si la 30%-40%", a mai spus Adrian Mihai.
Si alte companii din domeniu, precum Curiero sau Cargus, au aplicat spre sfarsitul anului trecut majorari de tarife, dupa o perioada in care firmele din domeniu s-au batut in preturi scazute.
In afara de cresterea pretului combustibilul, si starea infrastructurii are un impact direct asupra costurilor.
"Costurile cu infrastructura ne afecteaza la fel de mult. Fata de acum 4-5 ani, timpul de deplasare al unei masini a crescut cu 30%-40%", a precizat Adrian Mihai.
Piata de curierat a fost estimata de reprezentantii Fan Courier la 200 de milioane de euro la nivelul anului trecut, cei mai importanti jucatori pe segmentul de curierat intern fiind companiile Cargus, TCE Logistica-Curiero sau Pegasus.
Pe livrari internationale isi impart cotele de piata TNT, DHL si UPS. Daca in prima parte a acestui an piata si-a continuat ritmul de crestere de circa 30%, reprezentantii Fan Courier estimeaza un avans mai scazut in a doua parte a acestui an.
"Ma astept la o incetinire a ritmului de crestere in semestrul doi al acestui an, ca urmare a asezarii pietei", a adaugat Adrian Mihai.

Fan Courier: fara miscari strategice

In 2007 Fan Courier a raportat o cifra de afaceri consolidata de 33,2 milioane de euro;

Profitul companiei a fost anul trecut de 7,3 milioane de euro;

Compania a ajuns in prezent la 2.000 de angajati;

Este singura companie din top trei care nu si-a anuntat intentia de vanzare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO