Companii

Advent le-a stabilit bulgarilor de la Kai obiectiv de 10 mil. €

Advent le-a stabilit bulgarilor de la Kai obiectiv de 10 mil. €
16.09.2009, 16:42 16

Producatorul de placi ceramice Kai Group, detinut de fondul deinvestitii american Advent Internatioanl, isi propune in primul ande la intrarea pe piata romaneasca afaceri de 8-10 mil. euro si ocota de piata de 25% in urmatorii doi ani.

Compania doreste sa se pozitioneze ca producator local, in ciudafaptului ca grupul detine unitatile de productie in Bulgaria. Kaicontroleaza doua unitati cu o capacitate totala de productie caredepaseste 18 milioane de metri patrati.

"Ne dorim sa ne pozitionam ca un producator local pe piata dinRomania, in conditiile in care unitatile de productie se afla ladoar 140 de kilometri de Capitala, principala piata de placiceramice din Romania, care atrage 40% din vanzari", a declaratCatalin Rotaru, directorul Kai Group in Romania.

Piata de placi ceramice s-a ridicat anul trecut la circa 300mil. euro, iar pentru acest an reprezentantii Kai apreciaza oscadere in valoare cu 20-30% fata de nivelul de anul trecut,volumul vanzarilor ramanand aproximativ egal cu cel din 2008."Apreciez ca piata va scadea anul acesta cu 20-30% fata de anultrecut. Scaderea va fi una in valoare si nu in volum, in conditiilein care, pe fondul crizei, clientii s-au indreptat catre segmentuleconomic", a adaugat Rotaru.

Segmentul economic reprezinta peste 50% din piata, undepreturile variaza intre 15 si 25 lei/mp. Pe segmentul mediu,respectiv 30-35% din piata, preturile variaza intre 25 si 70lei/mp, in timp ce pe segmentul premium, respectiv 15% din piata,preturile depasesc 100 lei/mp.

In prezent, Kai comercializeaza la nivel national prin reteauade distribuitori locali, printre care Delta Distribution siPremierCom, dar si prin reteaua de retaileri Baumax, Praktiker siBricostore. In viitorul apropiat insa, directorul executiv al KaiGroup, Spap Shopov, nu exclude constructia unei unitati deproductie in Romania.

"S-a vorbit la nivelul conducerii despre constructia uneifabrici in Romania, dar decizia a fost deocamdata amanata. Credinsa ca intr-un viitor apropiat se vor relua aceste discutii", adeclarat Shopov. El a precizat ca investitia minima pentru o astfelde fabrica se ridica la 20 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO