Companii

Afaceri in crestere cu 25% la Tiger Somes

02.11.2006, 13:18 25

Producatorul de ambalaje Tiger Somes din Dej a realizat pe primele noua luni ale anului o cifra de afaceri de 7,4 milioane de euro, valoare reprezentand o crestere de peste 25%, raportat la aceeasi perioada a anului trecut.
"Principalii factori care au contribuit la evolutia inregistrata pe primele noua luni sunt, pe de o parte cresterea economica generata de marirea volumului de investitii, iar pe de alta parte, dezvoltarea exportului", a declarat pentru ZF Transilvania Mircea Itu, director executiv Tiger Somes.
Potrivit acestuia, in primele noua luni ale anului exporturile au crescut cu aproximativ 20%, ajungand sa reprezinte aproximativ 55% din cifra de afaceri realizata pe primele trei trimestre din 2006. Principalele destinatii pe piata externa sunt Italia, Franta, Germania, Slovacia, Austria, Turcia si Polonia.
Reprezentantii companiei estimeaza ca si in urmatoarele luni ale anului evolutia indicatorilor financiari se va pastra in aceiasi parametri, conditii in care conducerea Tiger Somes estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 11 milioane de euro.
"Evolutia estimata este in stransa legatura cu investitiile in dezvoltarea capacitatilor de productie, dar si cu extinderea colaborarilor cu partenerii nostri externi din Franta si Germania. Pana anul acesta compania noastra livra doar o parte din materia prima pentru clientii din aceste tari, insa incepand de anul acesta vom livra produse finite catre acesti clienti", a mai declarat Mircea Itu.
Compania deruleaza anul acesta un program de investitii de aproximativ 1 milion de euro, care va genera cresterea capacitatilor de productie cu 40%, fata de 2005. Potrivit reprezentantilor companiei, anul trecut fabrica din Dej activa la o capacitate de 50%, aici producandu-se aproximativ 6.800 de tone de ambalaje pe an, iar in urma investitiilor derulate anul acesta Tiger Somes va produce proximativ 8.000 de tone anual, fabrica ajungand la 90% din capacitate. "Am investit de asemenea in dezvoltarea portofoliului de produse, lansand in piata ambalajele flexibile multistrat, care sa asigure bariere de protectie pentru produsele care se ambaleaza in vid sau pentru produsele din industria farmaceutica", a precizat Itu.
In opinia acestuia, nu doar cererea de pe piata externa este in crestere, ci si cea de pe piata romaneasca, acest fenomen fiind determinat de dezvoltarea capacitatilor de productie si de numarul mare de investitii realizate in sectorul alimentar. Peste 95% dintre produsele Tiger Somes sunt destinate industriei alimentare pentru ambalarea dulciurilor, a produselor de morarit si panificatie, a zaharului si a cafelei.
Printre clientii interni ai companiei se numara Rostar, Agrana, Vel Pitar, Boromir, Romdil, Feleacul, Miliv, Bega Pam, Lemarco, Dobrogea, Cora, Carrefour, Profi sau Artima. Potrivit propriilor estimari, Tiger Somes detine o cota de circa 35% din piata de ambalaje flexibile produse in Romania.
Tiger Somes s-a infiintat in 1992 ca o societate mixta romano-italiana, avand ca obiecte principale de activitate producerea hartiei cu polietilena, precum si realizarea ambalajelor fixe. Pentru dezvoltarea afacerii, producatorul dejean a achizitionat in 2001 un teren de 3,8 hectare. Constructia greenfield si dotarea cu utilaje a insemnat o investitie de 2,8 mil. euro.
Actionariatul Tiger Somes este format din Valentino Fornaroli, care detine direct si indirect 72% din actiuni, Adrian si Mircea Itu, cu 24%, restul de 4% fiind impartite intre alti doi oameni de afaceri italieni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO