Companii

Afacerile Agressione merg trase bine la copiator

02.11.2006, 13:14 45

Compania Agressione, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata romaneasca de hartie pentru birouri si tipografii, a inregistrat pe primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de 10,6 milioane de euro, valoare reprezentand o crestere de 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Am evoluat peste nivelul pietei, a carei crestere este de aproximativ 10% pe an, iar principalele motive ale acestei evolutii sunt pe de o parte, faptul ca ne-am dezvoltat la nivel national, reusind sa acoperim mai bine piata, iar pe de alta parte, faptul ca am abordat noi clienti", a declarat pentru ZF Transilvania Cosmin Pavel, general manager Agressione Group. Conducerea companiei estimeaza ca evolutia inregistrata pe primul semestru se va mentine pe tot anul, Agressione urmand sa depaseasca pana la sfarsitul lui 2006, valoarea de 22 de milioane de euro pentru cifra de afaceri. Anul trecut acest indicator s-a cifrat la 18,3 milioane de euro.
"In 2005, am vandut peste 20.000 de tone de hartie, iar din informatiile pe care le avem detinem pozitia de lider pe acest segment. Cele mai importante vanzari au fost inregistrate pentru hartia de copiator, segment pe care estimam ca detinem o cota de piata de 20%", a precizat Cosmin Pavel.
Potrivit lui Pavel, trendul ascendent al pietei de hartie pentru copiator a fost principalul motiv pentru care Agressione a lansat la inceputul acestui an un nou brand propriu, Zero, dupa ce in urma cu cativa ani compania a scos pe piata primul produs sub marca proprie, Absolut Paper. "Hartia de copiator marca Zero o comercializam exclusiv prin reteaua Selgros, iar pana in acest moment vanzarile au mers bine", a mai spus managerul general Agressione Group.
Strategia de dezvoltare a companiei pentru perioada urmatoare prevede reorganizarea birourilor de vanzari din tara. "Intentionam sa ajungem la 10 birouri de vanzari, cu opt mai putin decat aveam la inceputul anului. Aceasta noua organizare ne permite sa controlam mai bine costurile si sa fim mai eficienti. Aceasta strategie este o miscare necesara in conditiile in care dupa integrare vor fi mai multi competitori, iar costurile vor fi un element important in dinamica afacerii", a precizat Pavel.
Activitatea de reorganizare a grupului Agressione a demarat in 2004 cand a fost cedata divizia de productie de mobilier de birou catre fostii angajati. Anul trecut conducerea grupului a externalizat si activitatea de transport realizata cu masini mari, de peste 20 de tone, precum si productia si distributia de scaune. "Vrem sa ne axam exclusiv pe comertul cu hartie, deoarece pe o piata din ce in ce mai competitiva e foarte important sa fii atent la detalii", a precizat managerul general Agressione Group.
Pe piata romaneasca a distribuitorilor de hartie exista in prezent cinci mari jucatori, Agressione Grup fiind singura firma cu capital integral romanesc. Ceilalti competitori sunt Antalis, Map, Europapier si RPD. Conducerea Agressione estimeaza ca aceste cinci companii acopera pana la 90% din piata in domeniu.
Compania si-a inceput activitatea in 1992, la Cluj-Napoca, mai intai ca Agressione Press, apoi in 1994 ca Agressione Express, iar in 1997 a devenit Agressione Group. Afacerea a fost condusa de la inceput de cei doi asociati, Cosmin Pavel si Marius Stef.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO