Grupul francez Carrefour a obţinut anul trecut în România afaceri de puţin peste 2 mld. euro brut, cel mai ridicat nivel din istoria sa. Compania, care a intrat pe piaţa locală în 2001 cu un hipermarket în Bucureşti, în cartierul Militari, şi-a majorat afacerile cu aproape 8% pe aceeaşi suprafaţă şi cu circa 13% per total, adică luând în calcul şi magazinele noi.
Per total, la nivelul întregului grup, businessul a crescut cu 2,2% până la 88,2 mld. euro, francezii fiind unul dintre cei mai mari retaileri de la nivel mondial. Astfel, avansul pieţei locale a fost cel mai mare din Europa şi al doilea cel mai puternic din lume după Argentina.
Cifra de afaceri este brută, deci cuprinde şi TVA-ul de 9% la bunuri alimentare şi 20% la nealimentare. Oficialii companiei nu ofertă datele fără TVA, aşa cum sunt ele publicate pe Ministerul de Finanţe.
Cu afaceri de 2 mld. euro România îşi consolidează locul cinci în Europa (în afară de piaţa-mamă Franţa). Mai mult, creşterea puternică a făcut ca businessul din România să se apropie de cel din Polonia, cea mai puternică economie din regiune, o ţară cu o populaţie de două ori mai mare ca a României. Avansul businessului pe piaţa locală a fost dublu faţă de Polonia, unde reţeaua este de trei ori mai extinsă ca în România.
Mai exact, la jumătatea anului trecut erau aproape 900 de magazine faţă de 300 în România, acestea fiind cele mai recente date. Businessul este aproape acelaşi.