Companii

Afacerile cu cosmetice merg bine: Elmi ProdFarm a depasit cu 40% vanzarile de anul trecut

10.10.2005, 16:09 53

Producatorul de cosmetice Elmi ProdFarm a inregistrat o cifra de afaceri de 2,4 milioane de euro in primele noua luni din 2005, cu 40% mai mare decat cea realizata in intreg anului precedent. "Ne asteptam sa depasim pragul de 3 milioane de euro pana la sfarsitul anului", spune Andreea Cremenescu, marketing manager al companiei. Ea pune cresterea pe seama introducerii unor noi game, mai scumpe, dar si pe trendul general al pietei.

"In aceasta vara am avut un sezon neasteptat de bun raportat la conditiile meteorologice pe segmentul de produse de protectie solara", a declarat reprezentanta companiei. Cifra de afaceri pe anul 2004 a fost de 1,7 milioane de euro.

"In acelasi timp, urmeaza un alt varf al activitatii noastre in lunile noiembrie - decembrie, decisiv pentru cifra de afaceri totala a anului in curs", a explicat Cremenescu. Ea spune ca firma a investit anul acesta 400.000 de euro in mijloace fixe, printre care o linie automata de umplut flacoane si cutii de crema, o masina automata de umplut si sigilat tuburi, o masina pentru mostre si aparatura de laborator.

Compania are circa 90 de produse in portofoliu, printre care Elmiplant, Bioten, Blossom, Vector. "Consumatorii romani apreciaza din ce in ce mai mult produsele care contin extracte de plante", spune reprezentanta Elmi ProdFarm.

Principalele game ale companiei sunt cele de ingrijire a tenului (cota de piata estimata la 7,5%), cele de protectie solara si cele de ingrijire a corpului (cota de piata de 2,5%). Intreaga industrie a produselor de ingrijire a tenului este cotata in jurul sumei de 12 milioane de euro, potrivit lui Cremenescu.

"Sunt foarte multe probleme cu care ne confruntam, plecand de la faptul ca suntem nevoiti sa achizitionam ambalajele produselor noastre si materiile prime de la companii din vestul Europei, insa produsele noastre trebuie sa fie mai ieftine decat produsele importate pentru a ne mentine pozitia pe piata", spune reprezentanta Elmi ProdFarm. Potrivit acesteia, ambalajele achizitionate din strainatate sunt cel putin de doua ori mai scumpe decat cele ale producatorilor autohtoni.

"Din pacate, consumul inregistrat pe piata interna este departe de ceea ce ar trebui sa fie, insa nivelul scazut de trai si educatia precara isi pun amprenta si in aceasta industrie", declara Cremenescu. Competitorii Elmi ProdFarm sunt companiile Farmec, Gerovital, Gerocossen, Herbagen. "Concurenta este extrem de mare, pentru ca exista, pe de o parte firmele multinationale ce investesc sume uriase pentru promovarea produselor lor, iar, pe de alta parte, exista firmele romanesti care incep sa devina din ce in ce mai competitive", a conchis reprezentanta companiei. andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO