Companii

Agricola Bacău, afaceri de 105 mil. lei în primul trimestru

Autor: Cristina Rosca

27.04.2011, 13:17 87

Agricola Bacău, al doilea cel maiimportant jucător de pe piaţa locală a cărnii de pasăre, cu afacerişi în producţia de ouă de consum, a obţinut în primul trimestru alacestui an o cifră de afaceri de circa 104,85 mil. lei (25,75 mil.euro la cursul de azi), în creştere cu 10% faţă de perioadasimilară a anului trecut.

Compania şi-a bugetat pentru 2011o creştere a cifrei de afaceri cu 7% la carnea de pasăre, 19% lasemipreparate şi produse ready-meal, 10% la salamuri crude uscateşi preparate fierte afumate, respectiv o menţinere la categoria ouăconsum.

În primele trei luni ale acestuian vânzările de carne de pui au crescut cu 39% în volum, respectivcu 48% în valoare, comparativ cu perioada similară din2010.

"Creşterile semnificative pe carele înregistrăm în primul trimestru al acestui an la carnea depasăre sunt explicabile deoarece în perioada similară a anuluitrecut industria noastră a trecut prin cele mai dificile momente:eliminarea subvenţiei, preţuri în scădere, stocuri în creştere.Piaţa scăzuse cu circa 18% în volum şi valoare. Iar când amconştientizat că piaţa nu acceptă majorarea firească a preţului lacarnea de pui, în aprilie anul trecut am decis să implementăm unprogram de creştere semnificativă a cantităţilor vândute, cu scopulde a eficientiza activitatea", a declarat Grigore Horoi, preşedinteAgricola Bacău.

În cazul salamurilor crude uscate,obţinute la Salbac, o companie din cadrul Grupului Agricola Bacău,vânzările au avansat cu 25% în volum şi, respectiv, 23% în valoare,comparativ cu perioada similară din 2010.

La categoria semipreparate şiproduse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, pe fondullansărilor de produse refrigerate, în primul trimestru s-aînregistrat o creştere în volum a vânzărilor cu 19% şi o majorarevalorică de 32%, pe fondul unui avans de 11% a preţului mediu devânzare a acestor produse.

Şi vânzările de produse vegetale,în perioada Postului de Paşte, au înregistrat creşteri de 49%,comparativ cu perioada similară de anul trecut.

În ceea ce priveşte categoria ouăde consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a raportat oscădere de 20% a vânzărilor, pe fondul creşterii masive aimporturilor, potrivit reprezentanţilor Agricola Bacău.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO