Companii

Alin Giurea, Pambac: Acordam mai putine dividende pentru a sustine investitiile

Alin Giurea, Pambac: Acordam mai putine dividende pentru a sustine investitiile

Alin Giurea, director general al Pambac: Pambac a investit, in perioada 1995-2006, peste 26 de milioane de euro pentru dezvoltarea organica a societatii, o mare parte din aceasta suma provenind din profitul realizat. Cu toate acestea, firma a platit an de an si dividende.

06.04.2007, 22:21 343

Alin Giurea, directorul general al Pambac, unul dintre cei mai importanti jucatori din piata produselor de panificatie, a declarat ca numai 18% din profitul inregistrat anul trecut este alocat dividendelor, in comparatie cu anii precedenti, cand ponderea acestora depasea 60% din profit.
"Anul acesta Pambac are in program inceperea unei investitii importante pentru paste, fapt pentru care s-a aprobat pentru acest proiect un procent mai mare din profit", a declarat Alin Giurea, directorul general al companiei.
Pambac a inregistrat in 2006 un profit net de 1,6 milioane euro, ceea ce inseamna ca va directiona anul acesta aproximativ 300.000 de euro pentru plata dividendelor, restul de 1,3 mil. euro fiind destinat programului de investitii. Spre comparatie, anul trecut, compania a alocat 85% din profit pentru dividende, ceea ce inseamna ca la un profit net de 5,3 milioane de euro raportat in 2005, actionarii au primit dividende in valoare de 4,5 milioane de euro.
"Pambac a investit, in perioada 1995-2006, peste 26 de milioane de euro pentru dezvoltarea organica a societatii, o mare parte din aceasta suma provenind din profitul realizat. Cu toate acestea, firma a platit an de an si dividende", a declarat directorul general Pambac.
Anul trecut, Pambac a investit peste 2,9 milioane de euro (n.r. suma calculata in rate-card) pentru promovarea brandurilor detinute, din aceasta suma aproape un milion fiind alocat pastelor fainoase.
Producatorul planuieste sa mentina aceste investitii si in 2007, bugetul fiind destinat recastigarii pozitiei de lider pe piata de paste fainoase si dobandirea locului doi pe piata de faina. Potrivit declaratiilor anterioare ale companiei, Pambac va mentine anul acesta si nivelul investitiilor totale realizate in 2006, urmand sa aloce aproximativ 5 milioane de euro pentru dezvoltarea capacitatilor de productie, logistica si distributie.
Pentru viitorul apropiat Pambac isi propune intensificarea programului de investitii in noi capacitati de productie pentru a sustine cresterea pietei, diversificarea ofertei de paste fainoase, impreuna cu sustinera agresiva a marcilor grupului si cresterea si consolidarea cotelor de piata.
Potrivit reprezentantilor companiei, la sfarsitul anului 2006, Pambac detinea o cota de piata la nivel national de 25% pentru pastele fainoase, 15% pentru faina preambalata, 10% pentru malai si lider local pentru produsele de panificatie si specialitati.
Pambac si-a ales recent un nou Consiliu de Administratie, care incepand din 2007 va fi redus la sapte membri de la 11, cati a avut pana in prezent.
De asemenea, fostul presedinte al Consiliului de Administratie Pambac, Ion Raducan, s-a retras din functie, urmand sa fie inlocuit de Alin Giurea, care in perioada 2003-2007 a fost vicepresedintele acestui consiliu.
Alin Giurea va continua sa ocupe si functia de director general al Pambac, fiind sprijinit de trei vicepresedinti, Stela Grigore, Ioan Iancu si Dan Chiriac. Pe linie administrativa, Giurea va fi secondat de Dan Danescu, care va ocupa functia de director general adjunct.
Pambac este o societate cu capital privat 100% romanesc, privatizata in anul 1995 prin metoda MEBO. In prezent, pachetul majoritar este detinut de trei actionari semnificativi din conducerea societatii, Alin Giurea, presedinte si director general al companiei Pambac fiind unul dintre acestia.
Producatorul din Bacau a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 41 de milioane de euro, cu 32% mai mult fata de anul 2005, si a inregistrat o crestere a vanzarilor in volum de 27%, datorata in principal segmentului de produse de macinis si pastelor fainoase.
Pentru acest an, compania estimeaza o cifra de afaceri de 49 de milioane de euro, in crestere cu 22% fata de 2006, pe fondul vanzarilor de paste fainoase si produse de morarit, cat si prin continuarea politicii de specializare si diferentiere pentru toate brandurile din portofoliu. si un profit de cel putin 2 mil. euro. Principalii jucatori locali estimeaza pentru anul acesta o crestere a pietei pastelor de 10% fata de 2006, pe fondul consumului redus de paste din Romania in comparatie cu consumul din statele UE si a schimbarii gustului consumatorilor catre acest segment de piata. Principalii competitori ai Pambac Bacau sunt Pangram Resita, Baneasa Bucuresti, European Food si Arnos din Baia Mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO