Companii

Aliz Kosza pleaca de la MOL la Orkla Foods

20.11.2003, 00:00 28

Aliz Kosza, care ocupa de trei ani postul de director executiv al companiei petroliere MOL Romania, filiala a grupului ungar de profil, va prelua de la 1 ianuarie 2004 functia de director general al Orkla Foods Romania, unul dintre principalii producatori de margarina din Romania, potrivit unor surse de pe piata apropiate discutiilor.
Aliz Kosza nu a putut fi contactata de Ziarul Financiar pentru a confirma informatiile. Aliz Kosza conduce operatiunile grupului ungar pe piata romaneasca din 2000, insa din luna iunie a purtat discutii cu reprezentantii grupului norvegian Orkla, finalizate inca din luna iulie a acestui an, mai spun sursele citate.
Intrati pe piata romaneasca in primavara anului trecut, norvegienii de la Orkla cautau pentru conducerea afacerii din Romania un manager cu experienta in industria FMCG (fast moving consumer goods). Campania in vederea selectarii unui manager pentru Orkla Foods Romania a fost condusa de Radu Furnica, presedintele Leadership Development Solutions si reprezentant oficial pe piata romaneasca al firmei de head hunting Korn/Ferry International.
Aliz Kosza si-a inceput "cariera" de vanzari in 1992 pentru distribuitorul national al firmei Procter & Gamble, apoi a lucrat ca sales and development manager pentru distribuitorul national al Nestle, Gillette, Johnson & Johnson. In perioada 1995 a€“ 1997, Aliz Kosza a ocupat functia de director de vanzari la nivel national pentru Kraft Jacobs Suchard Romania.
Potrivit ultimelor informatii de pe piata, in locul lui Aliz Kosza va fi adus un manager din divizia de retail a grupului MOL.
In cei trei ani la sefia MOL Romania, compania s-a extins pe piata urmand sa aiba la finele acestui an o retea formata din 73 de statii, dupa ce in vara compania a preluat 23 de statii de la un alt concurent de pe piata, Shell Romania. In 2002, MOL Romania a avut vanzari de circa 75 mil. $, insa a incheiat pe pierderi, ca aproape toate multinationalele din acest sector, datorita conditiilor de pe piata.
Grupul norvegian Orkla a preluat anul trecut divizia de margarina, ketchup si maioneza din cadrul Topway Craiova. Pe piata margarinei, Orkla detine o cota de 30%, cu produsele Wiesana, Fruhstuck si Margarina de la Bunica. Principalii sai competitori sunt Unilever si Brinkers. Din piata de mustar, compania detine 25%, iar la ketch-up 35%. In 2002, Orkla Foods Romania a avut o cifra de afaceri de circa 18 mil. $, conform estimarilor companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO