Companii

Alka investeste 2,5 milioane de euro in napolitane

27.07.2005, 19:25 140

Alka Bucuresti, al doilea jucator de pe piata napolitanelor, a definitivat o investitie de 2,5 milioane de euro in noi linii tehnologice si in dezvoltarea noii sale imagini de marca.

"Am lucrat mai bine de un an la noile napolitane care sunt ambalate in carton, o reteta de ambalaj cu succes pe pietele internationale. Experienta acestora a demonstrat ca ambalarea in cutie protejeaza cu mult mai bine produsele, ofera o mult mai buna eficienta a spatiilor atat "la raft", cat si in sacosa cumparatorului, precum si o pastrare mai indelungata a prospetimii", spune Amir Krenzia, director general al Alka.

Alka a avut in 2003 o cifra de afaceri de aproape 9 milioane de euro si un profit net de peste 400.000 de euro. Investitiile totale ale Alka se ridica la 10 milioane de euro.

Compania este controlata de familia Krenzia, avand aproape 600 de angajati.

Alka a demarat exporturile catre cateva piete europene, Anglia, Irlanda, Bulgaria, Ungaria si Slovacia.

Conform studiilor AC Nielsen, citate de companie, piata de napolitane ambalate a atins anul trecut 10.000 de tone (40 de milioane de euro) din care napolitanele neglazurate reprezinta 67%. "Evolutia pietei in ultima perioada a demonstrat ca numarul consumatorilor pentru care pretul era principalul criteriu de cumparare a scazut, crescand numarul celor care doresc produse de calitate superioara, cat mai apropiata de cea a marcilor internationale consacrate", spune Krenzia. Pe primul semestru al acestui an, piata napolitanelor a avut o crestere de aproape 25% in comparatie cu perioada similara din 2004.

Alka a fost infiintata in urma cu 11 ani, avand ca principala activitate producerea si distributia de cafea. In acelasi an, compania a lansat primul brand de cafea romaneasca, Gold Mocca, cu ajutorul caruia un an mai tarziu, Alka a reusit sa devina un jucator important pe piata autohtona a cafelei cu o cota de piata de aproximativ 50%.

In anii urmatori, Alka se extinde si deschide o fabrica in Bucuresti in urma unei investitii initiale de 10 milioane de dolari. In 1996, compania a lansat pe piata o noua marca: Nutline (alune, sunflower seeds, pistachio, almonds). Alka este prezenta pe piata napolitanelor din 1997, iar trei ani mai tarziu s-a lansat pe piata biscuitilor cu marca "Dr. Krantz".

Principalii competitori ai Alka pe piata napolitanelor sunt Nestle, liderul pietei cu 39% (conform unor studii ale AC Nielsen) si European Food. Cea mai importanta tranzactie pe piata napolitanelor din Romania a fost achizitia de catre grupul alimentar elvetian Nestle a fabricii de napolitane Joe de la Timisoara a fratilor Florentin si Daniel Banu. Nestle a investit peste 10 milioane de euro in aceasta fabrica de unde exporta si in tarile din regiune. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO