Companii

Allied Domecq asteapta un plus de 25% cu inca doua marci de vodca

03.02.2005, 00:00 34

Allied Domecq Romania, filiala romaneasca a celui de-al doilea jucator din piata mondiala a bauturilor spirtoase, asteapta pentru acest an vanzari in crestere cu 25% fata de anul trecut pe piata romaneasca. Majorarea cifrei de afaceri se bazeaza si pe lansarea a doua marci de vodca din import - Serkova si Borzoi - cu care va intra in competitie cu jucatorii autohtoni din acest segment.
"Sunt doua branduri care se vand in mai multe piete din Europa. Vrem sa ne dezvoltam un portofoliu pe segmntul value for money, cele doua branduri vin sa completeze portofoliul de scotch whisky unde suntem deja prezenti. Vrem sa venim cu branduri de imported spirits la preturi comparabile cu cele ale produselor premium autohtone", spune Tudor Furir, country manager la Allied Domecq Spirits&Wine Romania.
El afirma ca pe acelasi segment de pret nu exista nici un brand concurent din categoria imported spirits. " Borzoi va fi pozitionat la nivelul Stalinskaya, iar Serkova va fi cu 20% mai scumpa", spune Furir. Pentru primul an, tintele de vanzari sunt mici de doar 60.000 de sticle de 0,7 litri ( adica 0.1% din total categoria vodka). Serkova este produsa in Marea Britanie iar Borzoi in Argentina.
La momentul aderarii Romaniei la UE, accizele pentru bauturile de import se vor apropia foarte mult de cele pentru bauturile produse in Romania, ceea ce va duce la o apropiere intre preturile celor doua categorii de bauturi. "Sigur ca strategia noastra tine cont de faptul ca incepand din 2007 nu vor mai exista taxe vamele de import din UE si de faptul ca acciza va creste", sustine Furir.
El nu a dorit sa furnizeze, deocamdata, datele privind evolutia valorica a vanzarilor companiei pe anul trecut. La noua luni 2004, Allied Domecq vanduse pe piata romaneasca de 10 milioane de dolari (8 mil. euro) si prognoza o crestere cu 45% a vanzarilor pe 2004 fata de 2003 cand vanduse de 11 milioane de dolari (9,2 mil. euro).
"Ne propunem sa crestem in volum cu cel putin 25% fata de 2004. Motoarele acestei cresteri vor fi whisky-ul si vodka", spune Furir. Allied Domecq vinde pe piata romaneasca brandurile de whisky Jack Daniel's, Ballantines, Teacher's, Tulamore Dew, vodca Finlandia si ginul Beefeater. Furir afirma ca Ballantines este liderul de piata la vanzarile de whisky, urmat de Jack Daniel's si Teacher's.
Furir spune ca nu s-a luat o decizie in privinta unei eventuale imbutelieri a unor branduri ale Allied Domecq pe piata romaneasca "Imbutelierea pe piata romaneasca nu este o prioritate pentru noi , mai ales ca din 2007 nu vor mai exista nici un fel de taxe de import", spune Furir.
El sustine ca piata de imported spirits va continua pe trendul ascendent din ultimii ani. "Exista mai multi bani in buzunarele consumatorilor , preturile noastre au ramas nemodificate in lei din 2002 iar romanii sunt deschisi catre brandurile din import. In comparatie cu brandurile autohtone, procentual cresterea va fi mai mare pe partea de imported spirits", sustine Furir.
Piata de imported spirits este estimata la circa 300.000 de cutii (o cutie contine 12 sticle a 0,75 de litri) cu o valoare de aproximativ 30 de milioane de euro. Principalii competitori ai Allied Domecq sunt GFS Bucuresti importatorul pe piata romaneacsa al brandurilor liderului mondial Diageo - Johny Walker, JMB si Smirnoff, Pernod Ricard cu Chivas si Wyborowa si Cristalex importatorul brandurilor Grant's, Jim Beam si Absolut.
Dintre jucatorii autohtoni de pe piata de vodca cei mai importanti jucatori sunt Prodal' 94 Bucuresti cu Stalinskaya, Discovery si Infinity, Global Spirits Ploiesti cu Goldessa si Dakk si Alexandrion cu Kreskova. Anul 2004 a fost deosebit de dificil pentru multi jucatori autohtoni din piata bauturilor spirtoase din cauza cresterii accizei, a extinderii pietei negre si a lipsei unui control eficient al productiei casnice de bauturi.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO