Companii

Altex: Am trecut de 100 mil. euro, pana la sfarsitul anului vrem sa ajungem la 120

10.12.2003, 00:00 22

Reteaua de magazine de electronice si electrocasnice Altex isi revizuie din nou estimarile de vanzari in sens pozitiv, dupa ce directorul general al companiei a anuntat ca a atins deja o cifra de afaceri de 100 milioane euro.
"In aceste conditii vom ajunge la sfarsitul anului la 120 milioane de euro" a declarat Dan Ostahie, directorul general al Altex. Cresterea fata de anul trecut, cand compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 36 milioane euro, este atribuita de oficialul Altex sistemelor de creditare care au continuat explozia inceputa in ultima parte a anului trecut.
"Pentru anul viitor noi pregatim lansarea unui sistem de creditare personalizat. Credem ca este nevoie sa oferim astfel de solutii personalizate pentru a mentine fidelitatea clientilor" a completat Ostahie, care a precizat ca anul viitor se va concentra pe dezvoltarea mai sustinuta a serviciilor post-vanzare.
De altfel, ritmul de crestere al rezultatelor financiare se va reduce anul viitor, reprezentantul companiei avansand o cifra de afaceri situata in jurul a 150 de milioane de euro pentru 2004.
Reteaua Altex a deschis ieri cel mai mare magazin al sau. Acesta are o suprafata de peste 1.000 de metri patrati si este situat in zona Piata 1 Mai din Bucuresti, fiind structurat pe doua etaje. "Spatiul este inchiriat, insa investitiile pe care le-a implicat renovarea magazinului au fost situate la 350.000 de euro. Prin aceasta suma, investitiile totale ale retelei au ajuns la 3 milioane de euro in acest an" a mai spus Ostahie.
Potrivit acestuia, Altex va dezvolta in paralel si un alt concept de magazin multimedia de mare suprafata - Media Galaxy. Primul astfel de magazin, care va ocupa o suprafata de 3.000 de metri patrati, era anuntat initial pentru luna noiembrie si va fi amplasat la etajul trei al complexului comercial Bucuresti Mall. Acesta ar putea fi deschis, potrivit oficialului Altex, spre sfarsitul acestei luni si va reprezenta o premiera pe piata romaneasca.
Reteaua Altex opereaza in acest moment 110 magazine in peste 70 de orase din tara. La inceputul acestui an Altex detinea 60 de magazine. Grupul Altex cuprinde, pe langa reteaua de magazine Altex, si companiile 8TIM (cu activitati de logistica si transport) si Italromtex (distributie).  Principalii concurenti ai Altex pe piata romaneasca sunt retelele de magazine Flanco, Domo si Cosmo. Acestea au anuntat la randul lor pe parcursul acestui an cifre de afaceri in crestere fata de anul trecut. Astfel, Flanco, care a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 54 milioane euro anticipeaza 120 de milioane de euro pentru acest an, iar Interexpo, compenia care detine reteaua Domo, anticipeaza o cifra de afaceri de 90 milioane de euro pentru acest an fata de aproape 46 milioane euro anul trecut.
Retelele internationale de magazine, precum Carrefour, Cora, Metro sau Selgros reprezinta la randul lor concurenti pentru retelele precum Altex, mai ales pe fondul expansiunii puternice din acest an si mai ales din anii viitori pe care acestea companii le-au anuntat.



Nebunia ratelor
Dupa informatiile din ultima perioada privind posibila interventie a Bancii Nationale a Romaniei asupra conditiilor de acordare a creditelor de consum, in Bucuresti si in provincie magazinele care vand produse electronice si electrocasnice au fost luate cu asalt.
Posibilitatea ca anul viitor sa se insapreasca conditiile de acordare a creditelor, suprapusa peste aglomeratia traditionala de Craciun a facut ca unele dintre magazine sa vanda produsele electronice si electrocasnice inainte de a le avea efectiv in rafturi, livrarea facandu-se chiar la sosirea camioanelor care fac aprovizionarea.
Situatia este similara atat in Bucuresti cat si in orasele din provincie, fie ca este vorba de orase mari sau mici.
Magazinele de electrocasnice din Deva sunt zilnic luate cu asalt de cumparatori. Pentru a pune mana pe un obiect electrocasnic in rate, fara girant si fara avans, locuitorii din acest oras au ajuns chiar sa stea la coada. Cele mai cautate produse din aceasta zona sunt televizoarele, masinile de spalat si frigiderele.
La Galati, sute de locuitori s-au inghesuit in ultimele zile in magazine pentru a profita, spun ei, pe ultima suta de metri, de sistemul "fara avans, fara giranti".
Vanzarile magazinelor de electrocasnice din Galati, au crescut in ultimele zile, cu 30-40% fata de media ultimelor saptamani.In Vrancea unele dintre magazinele de profil si-au schimbat programele de functionare si au marit personalul pentru a putea face fata cererii tot mai mare de contracte. Magazinele ajung chiar la 100 de contracte incheiate zilnic ceea ce inseamna aprope dublu fata de anul trecut. Oamenii isi cumpara de toate : televizoare , aragaze, masini de spalat, frigidere sau computere. Cererea este atat de mare si neasteptata incat magazinele au trebuit sa-si schimbe chiar o parte din strategiile de vanzare prin prelungirea programului de lucru.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO