Companii

Amway a facut un profit de 3 mil. euro

21.03.2007, 19:47 67

Compania de vanzari directe Amway Romania Marketing a obtinut la sfarsitul exercitiului financiar 2006 un profit brut de peste 3 milioane de euro, la o cifra de afaceri de 30 mil. euro.
"Profitul este clar in crestere fata de anul precedent, cand am obtinut castiguri brute de 1,5 milioane de euro, la o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro", a declarat pentru ZF George Popescu, branch manager la Amway Romania Marketing.
Cifra de afaceri aferenta anului 2006 s-a majorat cu 50% fata de anul precedent, ajungand astfel la 30 mil. euro. In 2006, pentru al treilea an consecutiv, compania a inregistrat o crestere de peste 50% a cifrei de afaceri si al cincilea an cu o majorare double digit (de doua cifre - n.r.). "Cresterea s-a datorat diversificarii portofoliului de produse, in special pe segmentul de frumusete si sanatate", spune Popescu.
Amway comercializeaza pe piata locala, in sistem multi-level-marketing, peste 600 de produse, pe diverse segmente: suplimente alimentare cu continut de vitamine si minerale (gama Nutrilite), produse de uz casnic (iCook, eSpring), produse cosmetice pentru ingrijirea tenului si machiaj, produse de ingrijire personala (gamele Artistry, Eddie Funkhouser, Satinique, Protique, Tolsom si Body Series), parfumuri (Ancestry, Quixotic, Wistful, Opportune, Sun Dapples), produse pentru igiena orala (Glister) si produse pentru ingrijirea locuintei (gamele SA8, L.O.C, Dish Drops). Produsele sunt fabricate in proportie de 95% in Statele Unite, iar restul in Irlanda si Germania.
"Gamele noastre se adreseaza segmentului peste mediu si premium atunci cand este vorba de cosmetice si segmentului mediu in cazul produselor de ingrijire a locuintei", spune reprezentantul Amway. Pe piata locala, segmentele sanatate si frumusete reprezinta impreuna aproximativ 60% din vanzari, prin gamele de cosmetice Artistry si Eddie Funkhouser si prin suplimentele alimentare Nutrilite, spun reprezentantii companiei.
Pentru anul 2007, compania estimeaza o crestere de 20% a cifrei de afaceri, pana la circa 36 mil. euro, Popescu bazandu-si estimarea pe semnalele pietei din primele doua luni ale anului. "Lunile ianuarie si februarie indica o noua crestere de 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut si credem ca tendinta se va pastra pe tot parcursul anului. Nu avem motive sa credem ca rezultatele vor scadea", spune George Popescu.
Amway Romania Marketing a intrat pe piata romaneasca in 1997, fiind una dintre cele 53 de filiale ale Amway.
Pe piata vanzarilor directe, compania activeaza alaturi de Avon, Oriflame, Zepter si Forever Living Products, insa portofoliul de produse situeaza Amway in competitie si cu alte multinationale precum Procter&Gamble, Henkel, Unilever, Beiersdorf sau Colgate-Palmolive.
Piata cosmeticelor a urmat un trend ascendent in ultimii ani, inregistrand cresteri anuale de 15-20%. La sfarsitul anului trecut, valoarea pietei de cosmetice, produse de ingrijire si pasta de dinti se ridica la circa 600 mil. euro, iar jucatorii din industrie se asteapta ca ritmul de crestere sa incetineasca usor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO