Companii

Amway: La cinci luni am avut un plus de 60%

06.06.2006, 00:00 26

Compania Amway Romania, cu operatiuni in principal pe piata cosmeticelor, si-a bugetat pentru anul acesta o crestere de 40-50% a cifrei de afaceri in comparatie cu 2005, ceea ce ar insemna afaceri de pana la 35 mil. euro pentru firma in 2006.

"Ne bazam estimarea pe faptul ca in primele luni, in perioada ianuarie-mai, am avut o crestere de 60% fata de perioada similara din 2005", explica George Popescu, branch manager al companiei.

Potrivit acestuia, strategia firmei implica lansarea de produse noi pe segmentul de cosmetice in 2006.

"Avem peste 700 de produse in catalog in acest moment, dintre care cam jumatate sunt cele de baza, restul schimbandu-se in functie de sezon", afirma reprezentantul Amway.

Compania a realizat o majorare de 62% a cifrei de afaceri in 2005 fata de 2004, pana la valoarea de 25 mil. euro.

Amway, care are 41 de angajati, a avut un profit de 1,5 mil. euro in Romania anul trecut si se plaseaza in primii zece jucatori pe piata cosmeticelor din Romania.

"Am avut o lansare foarte buna a sistemului de filtrare a apei, care a generat cresteri ale vanzarilor si la celelalte segmente", explica Popescu. Compania a lansat anul trecut si o gama noua de cosmetice, sub brandul E.Funkhouser.

Amway comercializeaza, in sistem multi-level-marketing, produse cosmetice si de ingrijire personala (gamele Artistry, Satinique, Protique, Tolsom si Body Series), de sanatate (Nutrilite si Magna Bloc) si de uz casnic (iCook, eSpring, SA8, L.O.C si Dish Drops). Produsele sunt fabricate in proportie de 95% in Statele Unite, iar restul in Irlanda si Germania.

"Circa 60% din vanzarile noastre sunt reprezentante de cosmetice si 20% de suplimentele nutritionale", explica Popescu.

Piata cosmeticelor la nivel local a fost evaluata la 200-250 mil. euro in 2005, inregistrand cresteri de 15-20% in fiecare dintre ultimii ani. Astfel, mai multi jucatori de pe piata internationala s-au stabilit la nivel local, estimandu-se ca vor mai avea loc intrari de companii importante in perioada urmatoare. Fiind o piata cu o rata de crestere de peste 15% anual pe segmentul de profil, Romania este interesanta pentru companii care in piete mature realizeaza cresteri sub 10%.

Concurentii Amway pe segmentul de vanzari directe de cosmetice sunt companii precum Oriflame si Avon. In ceea ce priveste domeniul general al cosmeticelor, produsele Artistry se incadreaza in categoria de lux, concurentii fiind Chanel, Lancome, Clinique si Estee Lauder.

Compania are 15.000 de persoane care fac comenzi lunar, dintre care o parte sunt redistribuitori (persoane fizice autorizate), iar restul sunt consumatori finali.

Amway, intrata pe piata locala in 1997, lucreaza dupa sistemul fiscal american, potrivit caruia anul fiscal incepe la 1 septembrie si se incheie la aceeasi data, anul urmator.

Compania face parte din gigantul Alticor, care a inregistrat vanzari mondiale de retail de 6,4 mld. in 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO