Companii

Amway: Se consuma mai mult, a crescut nivelul de trai

07.11.2005, 14:25 110

Compania de vanzari directe Amway Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 51 milioane de lei (14 milioane de euro) in primele 9 luni ale anului curent, cu 70% mai mult fata de cele 30 de milioane de lei (7,4 milioane de euro) realizate in perioada similara din 2004. Calculata in euro, cifra de afaceri aproape ca s-a dublat. Evolutia s-a datorat introducerii de noi produse, dar si trendului general al pietei, spune George Popescu, branch manager al Amway Romania.

"Am introdus un produs de filtrare a apei si acesta a generat o crestere foarte mare", a precizat Popescu. El estimeaza o crestere de cel putin 50% fata de perioada precedenta in anul fiscal 2005-2006.

"Se consuma mai mult, a crescut nivelul de trai", explica Popescu. Acesta a venit recent la conducerea Amway Romania, dupa ce a detinut functia de manager de proiecte informationale in Europa de Est.

Potrivit oficialului, piata romaneasca se afla intre primele trei din Europa in ceea ce priveste cresterea Amway in anul fiscal recent incheiat.

Compania lucreaza dupa sistemul fiscal american, potrivit caruia anul fiscal incepe la 1 septembrie si se incheie la aceeasi data, anul urmator.

Cifra de afaceri realizata de companie la nivelul anului 2004 a fost, potrivit datelor Ministerului de Finante, de 42,3 milioane de lei (10,4 milioane de euro).

"Pana la 40% dintre vanzarile noastre sunt suplimentele alimentare Nutrilite. Atunci cand lansezi un produs nou, ai vanzari spectaculoase la el si acesta creste si vanzarile la celelalte game. Dupa aceea, lucrurile se stabilizeaza", spune Popescu. Totodata, acesta preconizeaza ca introducerea gamei de cosmetice E. Funkhouser incepand cu luna noiembrie a acestui an va reprezenta cel putin 10% din cresterea estimata pentru 2005-2006.

Aparatul de filtrare a apei, introdus in ianuarie 2005 pe piata din Romania, a adus vanzari de aproximativ 270.000 de euro pentru companie, in conditiile in care s-au vandut 3.000 de unitati in valoare de 3.400 de lei (930 de euro).

In septembrie si octombrie anul curent (primele doua luni din anul fiscal american), compania a realizat vanzari de aproximativ 7 milioane de lei (2 milioane de euro) lunar.

Amway comercializeaza, in sistem multi-level-marketing, produse cosmetice si de ingrijire personala (gamele Artistry, Satinique, Protique, Tolsom si Body Series), de sanatate (Nutrilite si Magna Bloc) si de uz casnic (iCook, eSpring, SA8, L.O.C si Dish Drops). Produsele sunt fabricate in proportie de 95% in Statele Unite, iar restul in Irlanda si Germania.

In prezent, Amway are 600 de produse pe piata din Romania. "Se cauta noutatea. Iar produsele noi aduc crestere si la vanzarile de la alte game. De exemplu, daca iti cumperi un fard, vei vrea sa ai si un demachiant de ochi etc.", explica Popescu.

Concurentii Amway pe segmentul de vanzari directe de cosmetice sunt companii precum Oriflame si Avon. In ceea ce priveste domeniul general al cosmeticelor, produsele Artistry se incadreaza in categoria de lux, concurentii fiind Chanel, Lancome, Clinique si Estee Lauder.

"Romania este o piata tanara in ceea ce priveste vanzarile directe, dar creste in fiecare an. In Statele Unite si Asia, de exemplu, exista o traditie de 50-60 de ani. Mai e de invatat, din acest punct de vedere", a spus reprezentantul Amway.

La nivel mondial, Amway a avut o cifra de afaceri de 6 miliarde de dolari in anul fiscal precedent, o treime provenind din China. Compania are 26 de filiale in Europa si a intrat recent pe pietele din Ucraina si Rusia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO