Companii

ANALIZĂ. Cum a ajuns România în top 15 ţări din lume cu cel mai mare deficit comercial la săpun? Piaţa locală nu mai are de 20 de ani nicio fabrică mare de profil

ANALIZĂ. Cum a ajuns România în top 15 ţări din lume...

Autor: Cristina Roşca

23.09.2023, 15:43 605

♦ România nu mai are de aproape două decenii nicio fabrică majoră de săpun solid, gigantul american Colgate-Palmolive închizând unitatea de producţie din Bucureşti în 2004, după ce anunţase planuri de expansiune ♦ Pe terenul fabricii stă astăzi hipermarketul Kaufland din zona Bucur Obor.

România a avut în 2021, ultimul an pentru care există date publice, un deficit comercial de peste 110 milioane de dolari doar pe segmentul de săpun, iar asta în condiţiile în care aproape tot consumul este asigurat din import, pe piaţa locală existând astăzi doar afaceri mici şi medii în această industrie.

Valoarea din 2021 plasează România între primele 15 ţări din lume după deficitul comercial pe săpun, aproape de India şi Irak, prima fiind cea mai populată ţară din lume, iar cea de-a doua o economie fragilă, marcată de varii războaie şi conflicte.

Cum a ajuns România în această situaţie? Piaţa locală nu mai are de 20 de ani nicio fabrică mare de profil.

Dove (marcă a Unilever), Protex (Colgate-Palmolive), Palmolive (Colgate-Palmolive), Fa (Henkel) şi Nivea (Beiersdorf) se numără printre cele mai cumpărate branduri de săpun de pe piaţa locală, conform celor mai recente date ale ZF. Este vorba astfel de branduri interna­ţionale, aflate în portofoliul unor giganţi străini. Ce altceva mai au ele în comun? Sunt exclusiv aduse din import, pentru că atunci când vine vorba de săpun   atât solid, cât şi lichid, toţi aceşti giganţi văd România drept o piaţă de vânzare, de consum, nu şi una de producţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24