♦ În procesare, preţul se dublează, conform unui procesator ♦ Retailerii pe de altă afirmă că ei plătesc net pentru un litru de lapte marcă privată cu 30-60% mai puţin decât pentru un litru de lapte de brand ♦ De unde vine diferenţa? Se plăteşte brandul şi cheltuielile acestuia cu promovarea ♦ În final însă, pe consumator nu îl interesează de unde se adună „leii“ pe circuit, ci contează doar faptul că omul de rând ajunge să plătească şi 12 lei pe litrul de lapte din magazin. Şi preţul nu scade.
Fermierii, mai exact producătorii de lapte din România, spun că preţul pe care ei îl încasează pentru lapte a scăzut în acest an cu circa 30%, până la doar 2-2,4 lei per litru, iar asta într-o perioadă în care la raft preţul nu s-a mişcat deloc în jos. Mai mult, un consumator trebuie să scoată astăzi din buzunar între circa 5 lei (pentru marcă privată) şi 12 lei pentru un litru de lapte de vacă, în unele cazuri preţul fiind dublu faţă de acum 2-3 ani, conform unei analize ZF.
În acest context, întrebarea este cum ajunge laptele de la 2 lei la fermier până şi la 12 lei pe raftul supermarketurilor?