Companii

Anca Boagiu: Companiile low-cost s-au obişnuit să câştige mulţi bani pe aeroportul Băneasa, în timp ce pasagerii stau ca în autogară. Cursele low-cost, mutate pe Otopeni din martie

Anca Boagiu: Companiile low-cost s-au obişnuit să câştige mulţi bani pe aeroportul Băneasa, în timp ce pasagerii stau ca în autogară. Cursele low-cost, mutate pe Otopeni din martie

Autor: Andreea Mioara Neferu

11.11.2011, 17:33 2221

Ministrul transporturilor Anca Boagiu a declarat că până la sfârşitul acestui an un spaţiu de 1.500 de metri pătraţi din cadrul aeroportului Aurel Vlaicu-Băneasa va fi reamenajat, în urma unei investiţii de 2,4 milioane de euro. Reamenajarea face parte din proiectul de modernizare a aeroportului, care ar urma să devină în următorii ani un "city airport", după ce cursele low-cost de pe Băneasa vor fi mutate pe aeroportul Henri Coandă-Otopeni.

Zborurile low cost vor fi mutate de pe Aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni în luna martie a anului viitor şi, potrivit ministrului Transporturilor Anca Boagiu, costul suplimentar pentru un bilet va fi de doar 4 euro.

"Legat de mutarea zborurilor de pe aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni, îmi dau seama că acele companii low-cost care s-au obişnuit să câştige foarte mulţI bani, în timp ce pasagerii erau trataţi în condiţii de autogară, sunt acum nemulţumite că trebuie să facă un efort minim pentru a-şi muta operaţiunile pe Otopeni", a spus Anca Boagiu, care a adăugat că tarifele la zborurile low-cost nu ar urma să crească decât cu cel mult 4 euro în urma acestei mutări, sumă ce reprezintă diferenţa de taxe dintre cele două aeroporturi.

Aeroportul internaţional Aurel Vlaicu, de pe care zboară avioanele companiilor low-cost Wizz Air şi Blue Air, se va transforma până în 2015 în aerodrom pentru curse business, deşi prezenţa private jet-urilor este redusă, iar numărul de zboruri business nu este semnificativ. Taxa de pasageri pe aeroportul din Otopeni este de 22 de euro, iar cea de aterizare de 8 euro pe tonă, în timp ce pe Băneasa taxa de pasager este de 17 euro, iar cea pe aterizare de 6 euro pe tonă, potrivit ultimelor date disponibile.

Reprezentanţii Wizz Air au declarat recent că mutarea pe aeroportul Otopeni va implica o creştere a tarifelor cu 5-7 euro pe bilet, dar şi o reducere a capacităţii de zbor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO