Companii

Antonio Iervolino, MyAir: Contractele cu companii italiene ne aduc 10% din venituri

Antonio Iervolino, MyAir: Contractele cu companii italiene ne aduc 10% din venituri

Antonio Iervolino, managerul general pentru Romania al operatorului aerian low-cost MyAir, spune ca va introduce curse interne de la Bucuresti catre Cluj si Timisoara

23.01.2008, 15:08 162

Antonio Iervolino, managerul general pentru Romania al operatorului aerian low-cost MyAir, spune ca contractele incheiate cu companiile italiene asigura circa 10% din veniturile inregistrate pe piata locala.
"Avem incheiate contracte cu companii din Italia, precum companiile de constructii, care au angajati romani. MyAir are o politica speciala in ceea ce priveste aceste contracte, companiile avand posibilitatea sa cumpere oricand bilete la un pret fix", a precizat el.
Dintre clientii transportati de compania italiana MyAir in si dinspre Romania, circa 30% calatoresc in interes de business, diferenta fiind constituita din trafic etnic si de leisure.
Veniturile companiei in Romania erau estimate pentru 2007 la circa 30 de milioane de euro, pentru anul in curs fiind prevazuta o crestere de peste 60%. Aceasta evolutie va fi stimulata de cresterea numarului de curse saptamanale, care in momentul de fata se ridica la peste 60.
"Vrem sa ne dezvoltam, sa operam zboruri interne si sa intram si in alte orase din Romania.Vom introduce curse interne de la Bucuresti catre Cluj si Timisoara si analizam si o destinatie din Moldova, cel mai probabil Iasi. Totodata, vom avea curse externe si din alte orase din tara, precum Cluj sau Timisoara. Analizam in acelasi timp si o cursa de la Craiova spre Italia", a spus Iervolino.
De la Timisoara compania va incepe sa opereze in aceasta primavara curse catre Venetia si Milano. MyAir a introdus pentru prima data anul trecut zboruri si catre alte destinatii decat cele din Italia, precum ruta Bucuresti-Bruxelles, care se opereaza incepand din decembrie, sau cursa Bucuresti-Madrid.
Prin introducerea de curse interne compania va concura atat cu compania nationala TAROM, cat si cu compania ungara low-cost Wizz Air, care va incepe sa opereze incepand cu sfarsitul lunii februarie zboruri pe ruta Bucuresti-Cluj. Zboruri interne opereaza si operatorul Carpatair, dar acestea sunt efectuate prin hub-ul de la Timisoara.
Compania a transportat anul trecut 420.000 de pasageri in si dinspre Romania, fata de un trafic de 220.000 de pasageri in 2006, Romania fiind prima piata ca importanta pentru MyAir, cu exceptia Italiei. Compania a inregistrat insa pierderi in acest an pe piata locala, care sunt puse de reprezentantii companiei pe seama operarii pe aeroportul Henri Coanda si pe intarzierile in lant din lunile de iarna.
"Cand am fost mutati pe aeroportul Henri Coanda, o parte din biletele pentru acea perioada erau deja vandute si am suportat noi taxele suplimentare. Totodata, intarzierile care au avut loc in Baneasa au afectat intregul grup si au dus la pierderi de 1,3-1,4 milioane de euro", a spus Iervolino, care a adus in Romania si prima companie low-cost, Volare.
MyAir are 15 piloti de origine romana si vrea sa mai angajeze 30 de stewardese din Romania, fata de trei-patru cate sunt in prezent. Compania a intrat in Romania la sfarsitul lui 2004, cand pe piata mai opera doar Blue Air, liderul low-cost local, cu afaceri de 90 de milioane de euro in 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO