Companii

Anuar ZF: Heineken, Ursus si InBev valoreaza peste un miliard de euro

Anuar ZF: Heineken, Ursus si InBev valoreaza peste un miliard de euro
14.11.2007, 14:12 26

Cea mai valoroasa companie din industria berii a fost filiala locala a producatorului olandez Heineken, care a fost evaluata de Capital Partners la 455 milioane de euro, in crestere cu 40% fata de anul precedent.
Faptul ca primii trei jucatori din piata berii sunt prezenti intre primele 100 cele mai valoroase companii din industria locala demonstreaza inca o data cat de competitiva este aceasta piata, in conditiile in care nicio alta companie din industria lactatelor, din panificatie, preparate din carne sau bauturi alcoolice, de exemplu, nu a reusit sa treaca pragul de 200 de milioane de euro.
Numai in anul precedent, Heineken Romania, Ursus Breweries si InBev Romania au inregistrat o cifra de afaceri cumulata de peste 500 de milioane de euro si un profit de peste 80 de milioane de euro.
De asemenea cumulat, cele trei companii au operat in 2006 unsprezece fabrici de bere, cu peste 3.000 de angajati si o productie anuala de aproximativ 12 milioane de hectolitri, in conditiile in care piata berii a avut anul trecut o productie totala de 17 milioane de hectolitri.
Consumul a fost de asemenea un factor important in cresterea inregistrata de companii in ultimii ani, la finele lui 2006 piata locala a berii atingand valoarea consumului mediu pe cap de locuitor din Europa, de 80 de litri anual.
Mai mult, la sfarsitul acestui an, Romania va atinge un consum de 90 de litri anual pe cap de locuitor, intrand astfel in primele zece tari din lume cu cel mai mare consum de bere.
Alaturi de producatorii de bere, printre cele mai valoroase companii din industria locala a bunurilor de larg consum sunt prezenti si producatorii de bauturi racoritoare Coca-Cola, Pepsi Americas si European Drinks, dar si producatorii de tigari BAT si Phillip Morris. Prezenta acestor jucatori in topul celor mai valoroase companii din Romania sustine si clasamentul celor mai vandute bunuri de larg consum de pe plan local realizat de compania de cercetare Nielsen Romania. Potrivit Nielsen, alimentele pe care romanii isi cheltuiesc cel mai des banii sunt tigarile, berea si bauturile racoritoare, numai tigarile cumuland in perioada iunie 2006 - mai 2007 vanzari de 1,35 miliarde de euro, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Singurul reprezentant al sectorului "food" in topul celor mai valoroase companii de pe piata locala este filiala locala a grupului francez Danone, evaluata de Capital Partners la 185 de milioane de euro in 2006. Chiar daca piata lactatelor inregistreaza cele mai rapide ritmuri de crestere din intreaga industrie, consumul local de iaurt este in prezent de doar sase kilograme pe an pe cap de locuitor, in continuare cu mult in urma Frantei care are un consum anual de 30 de kilograme de iaurt pe cap de locuitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO