Companii

AOAR vrea rapoarte trimestriale pe investiţii

Autor: Cristina Cuncea - Mediafax

19.04.2011, 23:36 30

Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) cereautorităţilor să prezinte transparent şi cel puţin trimestrialstadiul de realizare a diferitelor proiecte de infrastructură, înprincipal rutieră şi feroviară, finanţate din fonduri europene,buget şi instituţii bancare internaţionale.

"AOAR îşi exprimă public dezacordul faţă de schimbărilefrecvente ale priorităţilor Guvernului în ceea ce priveşte marileproiecte de infrastructură de transport", se arată într-o scrisoaredeschisă adresată Guvernului şi Ministerului Transporturilor.

Reprezentanţii oamenilor de afaceri dau ca exemplu în acest sensinvestiţia pentru re­a­li­zarea unui traseu de mare viteză pe caleafe­ra­tă între Viena-Budapesta-Bucureşti-Constanţa.

"Această axă feroviară ar lega cele patru oraşe cu axa feroviarăParis-Strasbourg-Stuttgart-Viena-Bratislava-Budapesta. Anunţatăoficial, în şedinţa comună de guvern România-Ungaria din noiembrie2007, ironizată şi neglijată în fapt de miniştrii care au condusMinisterul Transporturilor, această investiţie ambiţioasă cu ovaloarea de circa opt miliarde de euro a fost folosită ulteriordoar ca pretext al unor declaraţii publice ale unor politicieni",afirmă sursa citată.

Transporturile sunt opace la informaţii

AOAR menţionează că, din informaţiile publice, rezultă căMinisterul Transporturilor nici nu a răspuns, timp de mai mult dedoi ani, scrisorilor oficiale de intenţie primite din parteaţărilor partenere interesate.

"Apreciem că politica promovată în domeniului transporturilor înRomânia se află în discordanţă cu evoluţiile europene. Acesteainvestesc şi realizează linii de transport de mare viteză, în timpce România investeşte pentru a reduce tot mai mult viteza, (vezitimpul de parcurs Bucureşti-Braşov-Sighişoara - 6,5 ore). Cerempublic Ministerului Transporturilor să întocmească un Master Plande Transport, realizabil până în anul 2020. Planul ar urma să fieaprobat în Parlament, inclusiv cu o clauză de neschimbare aacestuia într-un interval de 10 ani, decât prin referendumnaţional", precizează AOAR.

În finalul scrisorii, reprezentanţii AOAR menţionează că oameniide afaceri aşteaptă cât mai urgent răspunsuri publice din parteaMinisterului Transporturilor, cât şi a Guvernului pentrunerealizarea liniei de cale ferată de mare viteză, precum şi aaltor lucruri de infrastructură rutieră în special autostrăzi carear crea condiţii pentru stimularea investitorilor români şi străiniîn obiective de producţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO