Companii

Arbitrul Marius Avram aşteaptă încasări de 35.000 de euro din afacerea happybox

Arbitrul Marius Avram aşteaptă încasări de 35.000 de...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

08.04.2013, 00:06 996

Marius Avram, arbitrul din Liga 1 de fotbal care a demarat anul trecut afacerea happybox, aşteaptă pentru acest an venituri de 30.000-35.000 de euro din businessul specializat pe vânzarea de cadouri experienţe.

„Dorim ca numărul clienţilor să ajungă la 1.000-1.500 şi să crească exponenţial în anii următori şi vrem să ne extindem portofoliul de clienţi corporate“, a declarat Marius Avram, 33 de ani.

Afacerile cu „cadouri experienţe“ au început să prindă contur şi în România în urmă cu patru-cinci ani, conceptul fiind mult mai vechi în alte ţări europene.  Avram a investit aproximativ 50.000 de euro în business, sumă care include printre altele crearea şi editarea produselor, magazinul online, magazinul de desfacere din Capitală şi sistemul informatic. O parte a inves­tiţiei a făcut-o din resursele proprii, restul din credite bancare, spune antreprenorul.

Preţurile cadourilor happybox variază între 60 lei şi 400 de lei, iar portofoliul de produse al companiei include şapte „cutii“ de cadouri cu teme precum relaxare, sejururi în doi sau invitaţie în oraş. „Politica de preţ pe care o practică happybox se bazează pe negocierile purtate cu centrele partenere, astfel încât valoarea experienţelor incluse este mereu mai mare decât preţul plătit pentru cadou.“

Cele mai neobişnuite experienţe sunt cele din gama „Aventura“, precum lecţii de pilotaj auto care includ derapaje controlate şi condusul pe două roţi, un zbor cu avionul de agrement, rafting sau scuba-diving.

„Până în prezent cumpărătorii happybox sunt destul de uniform împărţiţi între cele două sexe, astfel 46% sunt femei şi 54% bărbaţi. Dat fiind procentul mai ridicat de bărbaţi, cea mai cumpărată cutie happybox a fost Relax & Beauty“, menţionează Avram.

El a descoperit conceptul de „cadou experienţă“ în Franţa şi a încercat să-l adapteze pieţei şi consumatorilor din România. „Cu ocazia fiecărui moment care necesită cumpărarea unui cadou (...), toţi ne confruntăm cu ace­eaşi dilemă: Ce cadou să cumpăr?“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO