Companii

Augsburg International, afaceri mai mari cu 33%

28.09.2006, 15:30 318

Importatorul si distribuitorul de piese si accesorii auto Augsburg International estimeaza pentru acest an un profit de 1,8 mil. euro, in crestere cu 35% fata de anul trecut.
"Marja de castig a scazut in primul semestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, de altfel o scadere preconizata de noi. Un factor important il reprezinta cresterea anumitor costuri, inclusiv cresterea salariala si de ce nu, concurenta mai acerba de pe piata", a declarat Gina Iordache, directorul general al Augsburg International si actionar minoritar al firmei.
Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 33% in primul semestru si va ajunge la sfarsitul anului la aproximativ 36 mil. euro, cu 35% peste nivelul inregistrat anul trecut, potrivit estimarilor companiei. "Cresterea afacerilor estimata pentru acest an se datoreaza dezvoltarii numarului de service-uri auto, dar si potentialului acestora, odata cu dezvoltarea pietei auto", a spus Iordache. Importatorul a investit in acest an in logistica, prin extinderea spatiului de depozitare din Bucuresti si din alte orase ale tarii. Al doilea depozit din Capitala a fost inaugurat recent de companie in cadrul centrului sau logistic care totalizeaza in prezent o suprafata utila de aproximativ 4.000 de metri patrati. "In perspectiva vom urmari deschiderea unor depozite zonale in alte orase din tara, printre care Timisoara, dupa finalizarea in luna august a depozitului zonal la Cluj", a adaugat Gina Iordache.
Augsburg International a intrat in Romania in anul 1996, avand ca si companie-mama firma germana Connex. Primul concept adus de Augsburg in Romania a fost showroom-ul cu piese si accesorii auto. Incepand cu anul 2003, compania a dezvoltat conceptul de supermarket auto si service rapid in aceeasi locatie, totalizand o suprafata de peste 1.500 de metri patrati. Importatorul a ajuns in prezent la sapte centre auto in Bucuresti si orase mari din tara. "Vom merge in continuare pe promovarea conceptului de supermarket si service rapid prin deschiderea de alte doua centre auto in Bucuresti", a mai spus Iordache.
Gama de componente auto comercializate de Augsburg International cuprinde peste 8 milioane de articole, iar compania si-a fixat ca obiectiv atingerea unui numar de 40.000 de articole in stoc, in perioada urmatoare.
Principalii clienti sunt service-urile auto si comerciantii de piese auto.
Vanzarile de componente auto au fost impulsionate in ultimii ani de dezvoltarea rapida a pietei auto romanesti, evolutie care se va mentine in urmatorii ani. Jucatorii de pe piata anticipeaza cresterea numarului de autovehicule importate anual, ca si consecinta a integrarii in Uniunea Europeana.
"Ca in orice domeniu de activitate, ne asteptam la o concurenta mai acerba, dar totodata si la o crestere a nivelului de trai, ce va duce la cresterea numarului de conducatori auto pe soselele din Romania, deci mai multi clienti pentru noi si partenerii nostri", a mai spus Iordache.
Actionarii majoritari ai Augsburg Romania sunt cetatenii germani Constantinoiu Marius si Ludwig Eberhard Siegfried.
Printre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a componentelor se regasesc companii precum Autonet Import, Tess Conex Iasi sau Rombat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO