Companii

Autoliv vrea sa treaca de 300 mil. € dupa ce a mutat productia din alte tari

Filiala locala a grupului suedez produce centuri de siguranta si sisteme pentru airbaguri

Filiala locala a grupului suedez produce centuri de siguranta si sisteme pentru airbaguri

23.05.2010, 23:30 451

In 2009, un an de cotitura pentru intreaga industrie automondiala din cauza restrangerii cererii si a productiei deautovehicule noi, grupul suedez si-a crescut afacerile locale cu 70de milioane de euro, la 275 de milioane de euro, prin transferulunor contracte de productie din alte fabrici europene la unitatiledin Brasov si Lugoj.

"In primul rand, totul s-a realizat pe criterii de performantasi am transferat aici destul de mult business din tari cu costuriridicate. Acum, cu peste 3.000 de oameni in Romania exista cea maimare platforma de productie din grup", a declarat IonelFierbinteanu, directorul general al Autoliv Romania.

In cursul anului trecut mai multi producatori de componente autoau transferat din tari vest-europene productia in unitatile dinRomania, precum Takata Petri care a adus la Arad fabricarea devolane pentru Mercedes si Honda de la fabrica inchisa in Polonia.Si Fujikura Automotive a transferat din Spania la Cluj fabricareaunor componente auto.

Autoliv a trecut in cursul anului trecut printr-un proces derestructurare a operatiunilor globale, ceea ce a presupusinchiderea unor fabrici in Franta, Germania, Mexic si Tunisia siconcedierea a mii de oameni.

"Indecembrie 2008 Autoliv a demarat un program amplu la nivel de grup.Din iunie 2008 pana in decembrie 2009 au fost disponibilizati 4.000de oameni. Autoliv a trecut cu chibzuinta prin aceasta criza", aspus Fierbinteanu. La nivel mondial Autoliv detine aproape 80 defabrici si angajeaza 38.000 de oameni in 29 de tari.

Criza a adus profit la Brasov

In 2009, in contextul in care comenzile din industriacomponentelor auto s-au restrans, Autoliv a revenit pe profit,raportand un rezultat net de aproape 7 milioane de euro.

Pentru anul in curs reprezentantii companiei au estimat inparalel cu aprecierea afacerilor si majorarea de trei ori aprofitului la 22,1 milioane de euro.

"Am realizat un management al costurilor foarte bun in Romania,pentru care avem un traseu sistematic si continuu. Astfel am mutatlinii de productie din alte tari precum Germania, Franta, Anglia,chiar si Polonia si Turcia", a spus Fierbinteanu.

Cresterea productiei a adus majorarea efectivului salarial de laaproape 2.100 de oameni in 2008 la mai mult de 3.000 de oameni inprima parte din 2010. Reprezentantii companiei au explicat cafabricile locale au fost preferate datorita productivitatii sicosturilor salariale mai mici.

Comparativ, Turcia, unul dintre cele mai mari poluri automotivedin Europa, detine 16 uzine de productie de autoturisme, utilitareusoare si autocamioane, dar potrivit Autoliv inregistreaza costurimai mari cu forta de munca cu studii superioare din acestsector.

Costurile cu forta de munca in industria auto erau de 2,7euro/ora in Romania in 2008, conform datelor furnizate de AsociatiaConstructorilor de Automobile din Romania in timp ce in Germaniaajungeau la 27,7 euro/ ora, in Polonia la 6,1 euro/ora, iar inUngaria la 6,4 euro/ora.

Investitii de 13 milioane de euro

Grupul automotive suedez a deschis prima fabrica din Romania,care produce centuri de siguranta si sisteme pentru airbaguri, in1997 la Brasov, aceasta fiind urmata in 2007 de o noua investitiede 30 de milioane de euro in a doua unitate, in Lugoj.

In ultimii doi ani compania a mai investit in Romania inca 34 demilioane de euro, iar pentru 2010 bugetul de dezvoltare pentruadaptarea liniilor de productie transferate si introducerea infabricatie a noilor componente auto se ridica la inca 13 milioanede euro.

Odata cu cresterea afacerilor, Autoliv, care este furnizor sipentru Automobile Dacia, si-a crescut ponderea exporturilor de lacirca 52% in 2008 la mai mult de 90% in acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO