Companii

Automobile Bavaria ataca piata germana

02.07.2007, 17:39 23

Grupul de firme Automobile Bavaria, principalul dealer BMW pe piata locala, va investi in perioada urmatoare peste 2,5 mil. euro in constructia celei de-a doua reprezentante din Germania, dupa ce compania a deschis la sfarsitul lunii trecute primul dealer BMW si MINI din afara Romaniei. Actionarul majoritar al Grupului Automobile Bavaria este romanul Michael Schmidt.
Intrucat politica BMW din Germania nu permite infiintarea de noi reprezentante, pentru deschiderea concesionarului Autohaus Schmidt a fost preluat un dealer neperformant din regiune. Targetul de vanzari al noii locatii in 2007 este de 120 de auto-mobile noi si pana la 60 de unitati second hand. Estimarile pentru 2008 sunt de 200-250 de unitati, in timp ce pentru 2009 tinta de vanzari este de 400 de unitati. Spre comparatie, vanzarile din primele cinci luni ale unui dealer BMW de pe piata din Capitala urca la circa 80 de unitati.
Autohaus Schmidt este amplasat in localitatea Wolfratshausen, regiunea fiind considerata una dintre cele mai apreciate zone rezidentiale din imediata apropiere a orasului M?nchen. In primele cinci luni ale acestui an in Germania s-au inmatriculat peste 1,27 milioane de automobile, in scadere cu 9,6% fata de aceeasi perioada din 2006, potrivit Asociatia Producatorilor de Automobile din Europa.
De la 1 iulie activitatea de import a automobilelor marca BMW si MINI pe piata locala a fost preluata de catre reprezentanta locala a BMW Group, Auto-mobile Bavaria pastrand statutul de im-portator oficial al motocicletelor BMW, precum si operatiunile de vanzari de flote. Automobile Bavaria detine sau controleaza opt din cei noua dealeri BMW din Romania, detinand in total 12 locatii, dintre care trei in Bucuresti.
In primele patru luni ale acestui an vanzarile BMW s-au apreciat cu 19,1% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, cel mai bine vandut model fiind Seria 3, cu 263 de unitati, ale carui vanzari s-au apreciat cu 96,4% fata de primele patru luni din 2006. Unul dintre obiectivele dealer-ului BMW in acest an vizeaza extinderea retelei de showroom-uri la nivel national. La Sibiu, lucrarile pentru un showroom vor demara cel mai devreme la inceputul anului viitor, in timp ce la Cluj au inceput lucrarile de constructie a unui nou sediu, care va include un centru BMW si un centru MAN. Centrul va fi finalizat pana la sfarsitul acestui an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO