Companii

Bazarul lui Gică Popescu se transformă în supermarket deoarece conceptul iniţial a eşuat

Bazarul lui Gică Popescu se transformă în supermarket deoarece conceptul iniţial a eşuat

Autor: Mirabela Tiron

31.05.2011, 10:31 11174

Tot ceea ce înseamnă socotelile pe care le-am făcut înainte dedeschiderea bazarului sunt astăzi irelevante", a răspuns MariusRoateş, partenerul de afaceri a lui Gică Popescu, la între barealegată de veniturile obţinute în primele luni de acti vitate de labazarul din Rahova.

Conceptul care a stat la baza dezvoltăriiacestui centru comercial, numit Doldora Bazaar, a fost unulasemănător cu cel folosit de IDM, SIR sau Dragonul Roşu.În acest tip de bazar sevând produse la tarabe, începând de la haine şi uneori chiar şialimente.

"Se putea şi mai bine", a fost răspunsul pecare Gică Popescu l-a oferit întrebărilor ZF legate de veniturilepe care le-a adus bazarul după primele luni deactivitate.

ZF s-a deplasat în urmă cu zece zile pânăîn complexul Doldora Bazaar pentru a vorbi cu clienţii şi cuchiriaşii, însă pe suprafaţa care permite 100 de magazineperimetrale şi 325 de standuri centrale (box-uri) dar şi o zonă detarabe, a găsit doar doi clienţi şi câ teva vânzătoare la puţinelestanduri ocu pate. Doar pe două tarabe din cele câteva zeci a găsitlegume şi fructe la preţ de hipermarket (6 lei kilogramul deroşii).

Vânzătorii: Şi noi ne întrebăm de ce nu vinclienţii

"De mai bine de patru luni tot aşteptăm săvină clienţii, dar într-o zi abia unul sau doi vin să seuite.

Standurile de lângă noi sunt închise,pentru că mulţi au ales să plece de aici după Paşte din cauză că nuvindeau nimic. Dacă nu se schimbă ceva, o să plecăm şi noi", spuneMioara, vânzătoare la un stand de haine.

Ea susţine că aşteaptă să se deschidă supermar ketul, că aşa "poate mai începe lumea să vină". La aproape 200de euro se ridică chiria pe lună pentru acest stand, vânzărilefiind aproape "inexistente".

Una dintre cele două cliente pe care le-agăsit ZF în complexul comercial, susţine că "nu ne cumpărăm hainede aici", la cele mai multe dintre standurile ocu pate fiind expusehaine, "mergem la Niky Scorpion".

Situat chiar lângă piaţa Rahova, complexulNiky Scorpion are un vad comercial foarte bun, fiind în apropierede un bulevard principal din zonă.

"Cei care au rămas în Doldora nu vor săpiardă garanţiile.Lanoi, contractul e semnat pe un an.Ni s-a spus că vor veni clienţi, dar suntfoarte puţini. Şi noi ne întrebăm de ce nu vin", spune vân zătoareaunui magazin de lenjerie, care doreşte să îşi păstreze anonimatul.

Bazarul devine MegaMarket

Iniţial, Doldora Bazaar, cu osuprafaţă construită de 7.500 metri pătraţi, a fost gândit ca unspaţiu care să permită prezenţa a 100 de magazine perimetrale şi a325 de standuri centrale (box-uri).

Reprezentanţii Doldora susţineau ladeschidere că aşteaptă de la bazarul din Rahova încasări de 150.000de euro pe lună din chirii, în condiţiile în care suprafaţacentrului comercial a fost închiriată în proporţie de 87% decompanii precum Murfatlar, Botinelli, Jolidon, Polisano, preţulunui stand (de 6,3 metri pătraţi) fiind de 190 de euro pelună.

"Am luat decizia de tran sfor mare abazarului în supermarket după ce am constatat că există o nişăneexploatată de piaţă. Vrem să avem pe jumătate din suprafaţaDoldora un supermarket."În Bucureşti sunt 80 de supermarketuri. Marius Roateş aprecizat că va vorbi despre rezultatele financiare ale centruluicomercial din iunie, după ce va fi inaugurat supermarketul.El a menţionat că încomplexul Doldora proporţia alimentelor era de doar10-15%.

Numele centrului comercial va fi schimbatdin Doldora Bazaar în Doldora Mega Market, potrivit lui MariusRoateş.

Anul trecut Gică Popescu, ale căruicâştiguri din fotbal au fost estimate între 10 şi 20 de milioane dedolari, a dezvoltat complexul Doldora pe fostul teren de pe CaleaRahovei al fabricii de vopsea Fabryo Corporation în parteneriat cuMarius Valentin Roateş şi George Şaguna, ce deţin fiecare un pachetde 37,5% din acţiuni la compania Doldora Capital. Fostul fotbalistcontrolează 25% din firmă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO