Companii

Bere Mures iese la export in Ungaria si Bulgaria

06.02.2007, 14:53 32

Compania Bere Mures, al doilea producator cu capital autohton de pe piata berii, intentioneaza sa demareze in acest an activitati de export in Ungaria si Bulgaria, compania avand deja contracte in Republica Moldova.
Anul trecut, Bere Mures a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 60 mil. euro, la un volum de productie de 1,35 milioane de hectolitri, in crestere cu 24% fata de cantitatea realizata in 2005.
"Estimam pentru acest an o crestere a volumului de bere pe ansamblul pietei de aproximativ 7-8%, fapt ce se va datora in mare masura integrarii tarii noastre in UE, cresterii puterii de cumparare, precum si intensificarii activitatilor de marketing ale producatorilor de bere", a declarat Radu Moldovan, directorul de marketing al companiei.
La sfarsitul lui 2007, capacitatea de productie a fabricii de bere din judetul Mures va ajunge la doua milioane de hectolitri, potrivit reprezentantilor companiei. In 2005, Bere Mures a obtinut un profit de 10 milioane de euro (38 mil. lei), cu 45% mai mare in lei fata de 2004. In aceeasi perioada cifra de afaceri a companiei a depasit 45 mil. euro (162, 3 mil. lei). In lei, cifra de afaceri a Bere Mures a fost cu 16% mai mare decat in 2004.
"Anul 2007 se anunta a fi unul de crestere pentru toti marii jucatori din industria berii, cu toate ca, pana acum, consumul de bere pe cap de locuitor in Romania se afla mult sub nivelul consumului mediu de bere din UE", spune Moldovan.
Compania a investit 3 mil. euro in constructia unei noi fabrici de apa minerala la Bacaia, judetul Hunedoara. Potrivit conducerii companiei, in 2006 s-a finalizat o investitie de peste 4 mil. euro, concretizata in construirea unui hotel de patru stele in statiunea Geoagiu-Bai.
Bere Mures este axata pe productia de bere sub brandurile Neumarkt, Sovata si Dracula, apa naturala minerala carbogazoasa Cezara, si apa de masa plata sub brandul Cheile Cibului. Pe piata interna, comercializarea produselor se realizeaza prin intermediul distribuitorilor autorizati, prin reteaua proprie de depozite, dar si prin magazinele de retail.
Compania s-a infiintat in 1992, imbuteliind initial bauturi racoritoare, in 1995 a fost pusa in functiune fabrica de bere, iar in 1998 compania a lansat berea in ambalaj PET. Compania are capital integral privat autohton, avand un actionariat compus din sase persoane, Virgil Mailat facand parte dintre cei sase proprietari.
Piata autohtona a berii, estimata la peste 1,4 mld. euro anul trecut (in retail) este dominata de filialele locale a patru companii multinationale: Heineken, SABMiller, InBev si Carlsberg, de asemenea o pozitie importanta o ocupa European Drinks, cel mai mare grup alimentar autohton, care are vanzari si pe piata de bere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO