Companii

Berea si sucurile au egalat vanzarile de tigari in ultimul an

Berea si sucurile au egalat vanzarile de tigari in ultimul an

Click pentru imaginea intreaga

03.08.2007, 14:01 21

Vanzarile de bauturi necarbonatate still drinks (cu continut redus de fruct) s-au majorat cu 45% in perioada iunie 2006 - mai 2007 fata de iunie 2005 - mai 2006, ritm de aproape doua ori mai mare decat cel inregistrat pe segmentul sucurilor carbonatate, potrivit datelor Nielsen. Ponderea de circa 40-45% detinuta de bauturile carbonatate in totalul pietei de bauturi racoritoare, mult peste procentele din pietele mai dezvoltate ale Uniunii Europene catre care tinde consumul local, explica orientarea jucatorilor catre segmentul sucurilor naturale fara bule, pe care au avut loc cele mai multe lansari in ultimul an.
Parmalat estimeaza dublarea segmentului de bauturi racoritoare necarbonatate in urmatorii trei ani, pe fondul orientarii consumatorilor catre produse care sustin un stil de viata sanatos, dar si al intrarilor de branduri din import.
In plus, trendul de crestere cu 45% a vanzarilor de sucuri fara bule ar putea fi sustinut in acest an si de temperaturile mari din sezonul cald, care favorizeaza in principal consumul de apa, ice tea si sucuri plate.
La randul ei, apa minerala a inregistrat un avans al vanzarilor de 33% in intervalul mentionat, potrivit Nielsen. Mai mult, in acest an, volumul de apa minerala imbuteliata a crescut in iulie fata de luna anterioara cu peste 10 mil. litri, pana la peste 130 mil. litri, potrivit datelor de la sursele de apa detinute de SNAM si exploatate de cei mai mari jucatori de profil.
Per ansamblu, piata bauturilor non-alcoolice s-a majorat cu peste 30% in perioada iunie/iulie 2006 -aprilie/mai 2007 fata de intervalul anterior.
Producatorul apei Biborteni pune cresterea pietei de soft drinks pe seama temperaturilor din acest an.
"Este normal ca piata sa creasca datorita cresterii nivelului de trai, insa cresterile nu sunt atat de spectaculoase daca comparam acest an cu 2005. Anul trecut a fost defavorabil consumului de bauturi racoritoare, fiind destul de ploios, abundent in inundatii", explica Madalin Simion, brand manager la Biborteni.
El estimeaza pentru urmatorii ani o crestere a pietei de soft drinks mai ponderata decat cea a apei minerale. Cele mai mari cresteri pe piata bunurilor de larg consum in ultimele 12 luni au fost inregistrate la nivelul vanzarilor de cascaval (+58,2%), al bauturilor racoritoare necarbonatate (+45,2%) si brandy-ului (+38,7%).
Dinamica vanzarilor de cascaval ar putea fi sustinuta pana la finele anului de ritmul de crestere al importurilor de lactate inregistrat dupa integrarea in UE. Acestea s-au majorat cu 170% in primele patru luni ale anului fata de perioada similara din 2006, pana la 41,4 mil. euro, potrivit datelor INS.
Cresterea robusta a importurilor de lactate odata cu eliminarea taxelor vamale de circa 30% a fost prognozata inca de anul trecut de jucatorii din industrie, care anuntau dublarea importurilor de lactate in acest an pana la 200 mil. euro.
O evolutie similara au inregistrat si cerealele pentru micul dejun, dupa integrare, cand importurile pe acest segment s-au majorat cu peste 240% (in primele patru luni ale anului fata de perioada similara din 2006).
Per ansamblu, vanzarile de cereale in retailul romanesc au crescut cu 23% in perioada iunie 2006-iunie 2007, conform Nielsen.
In schimb, cel mai putin dinamice segmente de piata in perioada iunie 2006 -mai 2007 fata de intervalul anterior au fost tabletele de ciocolata, cu o crestere de doar 9,4%, vodca (12%) si detergentii de rufe, cu un avans de 11%, potrivit Nielsen.
Segmentul tabletelor de ciocolata, estimat la putin peste 100 mil. euro, si-ar putea continua dinamica intr-un ritm de sub 10% in acest an fata de 2006, fiind defavorizat de temperaturile mari din aceasta vara.
Studiul Nielsen cuprinde vanzarile realizate in magazine de tip hipermarket, supermarket, dar si in retailul traditional (mini-marketuri, magazine alimentare, chioscuri, etc.), neincluzand retelele cash&carry si nici alte formate de magazine cu vanzari angro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO