Companii

Bilantul din transport al grupului Eurolines e mai „sarac” cu 10 mil. euro. „Avem profit operational”

Bilantul din transport al grupului Eurolines e mai „sarac” cu 10 mil. euro. „Avem profit operational”
04.02.2010, 23:18 90

Grupul Eurolines, controlat de omul de afaceri Dragos Anastasiu,a finalizat anul trecut cu o scadere de 26% a veniturilorinregistrate din transportul international de persoane, vanzarilede bilete de avion si alte servicii turistice.

Astfel, grupul a a avut o cifra de vanzari de 26 mil. euro, fatade 35,5 mi. euro in anul anterior, potrivit oficialilorcompaniei.

"Daca anul trecut am avut o cifra de vanzari in scadere, in ceeace priveste profitul calculat inaintea amortizarilor (EBITDA) amfost in crestere. Am finalizat cu 7 mil. lei (1,7 mil. euro), fatade anul anterior, cand aveam 5,7 mil. lei (1,5 mil. euro)", adeclarat Dragos Anastasiu, proprietarul grupului.

Omul de afaceri spune ca anul acesta a bugetat o crestere aafacerilor cu 10% pe tot grupul.

In cifra de vanzari a grupului, activitatea de transportpersoane are cea mai mare contributie, de aproape jumatate. Numarulde pasageri transportati cu autocare in strainatate a scazut cuaproape 24% anul trecut, pana la 98.500 de persoane. "Anul acestane asteptam insa la o usoara crestere a numarului de pasageri, cuaproape 5%, pe fondul redresarii pietelor europene. Practic incepesa fie din nou cerere de forta de munca in strainatate."

Cele mai cerute destinatii de catre romanii care merg instrainatate sunt Germania, cu un procent de 38% din total cereri,Franta (18%), Spania (10%), Italia (10%), Cehia (7%), Benelux (6%),Elvetia (5%) si altele.

Principalul concurent al Eurolines pe transportul cu autocaruleste compania Atlassib, detinuta de omul de afaceri Ilie Carabuleadin Sibiu. Si acest operator a raportat scaderi in traficul depasageri, transportand cu 10% mai putini pasageri anul trecut fatade anul anterior, potrivit ultimelor declaratii ale oficialilorcompaniei.

Veniturile pe segmentul de transport cu autocarul s-aucontractat atat din cauza reducerii traficului in conditiile decriza, dar si din cauza concurentei venite din partea companiiloraeriene low-cost.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO