Companii

Brandurile din bere iau spuma premiilor in publicitate

02.04.2007, 18:36 29

Filialele locale ale companiilor multinationale din industria berii au obtinut opt distinctii in cadrul celei de-a patra editii a Galei premiilor industriei publicitare EFFIE, pentru spoturile publicitare prezentate anul trecut pe posturile de televiziune.
Gala premiilor EFFIE este un festival destinat industriei de advertising, care premiaza reusita in atingerea si depasirea obiectivelor de marketing si comunicare. Anul acesta, din 71 de campanii inscrise s-au calificat in finala 51, spoturile publicitare fiind jurizate de un juriu de 44 de persoane, format atat din directorii marilor companii locale, cat si din membri ai agentiilor de publicitate.
Din punctul de vedere al vizibilitatii pe tv, berea a fost cea mai vizibila categorie in 2006, fiind urmata de telecom si industria auto.
Timisoreana, brandul producatorului Ursus Breweries, cel de-al doilea jucator din piata locala a berii si castigatorul a doua premii Bronze EFFIE, a avut anul trecut o cota de piata de 14%, castigand in ultimele sase luni ale anului trecut aproximativ trei procente din piata.
"Desi sunt atrasi de brandurile internationale, romanii incep sa realizeze ca si un brand local poate fi la fel de bun ca unul strain. Timisoreana a avut cresterea cea mai rapida din piata", a declarat Dieter Schulze, presedinte si CEO al Ursus Breweries.
Pe de alta parte, producatorul brandului Bergenbier si castigatorul unui dublu Gold EFFIE la categoria bauturi alcoolice prin intermediul spoturilor realizate de agentia de publicitate Leo Burnet & Target, InBev Romania, este sponsorul echipei nationale a Romaniei inca din 1998. Vanzarile Bergenbier au crescut in primul trimestru al anului trecut cu 49% fata de aceeasi perioada din anul precedent.
Golden Brau, din portofoliul Heineken Romania, castigator al unui Silver EFFIE la categoria bauturilor alcoolice cu campania "Cui i-ai da trei masini" inscrisa de agentia Grey Worldwide, a inregistrat in prima jumatate a anului trecut o crestere de 10% a vanzarilor datorita diversificarii ofertei de produse si cresterii bugetelor de marketing.
Printre ceilalti castigatori ai unui premiu EFFIE, s-au numarat branduri ca Grania, Monte Banato, Salonta, Joe sau Sprite in industria alimentara.
"Grania (castigatorul unui bronz EFFIE la categoria Food products 1) care la inceputul lunii aprilie 2007 implineste 2 ani de la lansare a reusit deja sa obtina o cota de 13% pe piata nationala de faina si locul 3 national in topul vanzarilor pe branduri", a declarat Tatiana Visoiu, directorul de marketing al companiei Pambac.
Castigatorul unui Golden EFFIE la categoria Food Products 1 ,Salonta, a inregistrat anul trecut o crestere a cotei de piata cu patru procente, pana la 12,6%, si o crestere a vanzarilor cu 75%, ca rezultat al promovarii brandurilor si a eficientizarii distributiei in toate regiunile tarii prin cresterea numarului de magazine unde produsele sunt prezente.
Desi industria alimentara si cea a bauturilor alcoolice si-au adjudecat majoritatea premiilor, Grand EFFIE, premiul cel mare al serii a revenit spotului publicitar al Gazetei Sporturilor, inscrisa de agentia Headvertising la categoria media & entertainment. Gala EFFIE a fost organizata de IAA si UAPR, licenta pentru desfasurarea festivalului apartinand "American Marketing Association New York".

Opt premii pentru industria berii:
Heineken Romania, 2 premii Silver Effie: Golden Brau, Bucegi.
Ursus Breweries: 2 Bronze Effie: Timisoreana, 1 Bronze Effie: Ursus
Interbrew Romania, 2 Golden Effie: Bergenbier, 1 Silver Effie: Lowenbrau

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO