Companii

Bricolaj a la roumaine: Dedeman a ajuns la afaceri de 34 de milioane de euro numai in Moldova

17.03.2004, 00:00 64



Grupul Dedeman, care opereaza un lant de magazine si depozite de materiale de constructii si amenajarea locuintei in zona de nord-est a tarii, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 34 de milioane de euro, in crestere fata de 24 milioane euro in urma cu un an.



Grupul, care detine peste 20 de magazine si depozite in sase orase din Moldova si o fabrica de mobila, a deschis ieri si primul sau show-room auto, in Bacau, prin intermediul unei companii nou infiintate, Dedeman Automobile.



"Investitia in acest show-room pentru cele trei marci Dacia-Renault-Nissan s-a ridicat la 3 milioane de euro", a declarat Dragos Paval, presedintele grupului Dedeman.



Show-room-ul Dederman Automobile are o suprafata de 4.800 de metri patrati, fiind, potrivit oficialilor, cel mai mare showroom de automobile din Moldova, structura intregului punct de lucru fiind construita pe o suprafata de 9.000 de metri patrati.



Activitatea de baza a grupului este insa reteaua de magazine de materiale de costructii si amenagajari interioare, care reprezinta, potriivt oficialilor, mai mult de jumatate din activitate.



"Magazinele sunt similare ca si concept celor de bricolaj si au o suprafata intre 1.800 si 5.000 de metri patrati, fiind amplasate in orase precum Comanesti, Onesti, Roman, Suceava, Bacau si Iasi", spun oficialii Dedeman.



Potrivit acestora, in acest an vor fi deschise inca doua magazine, care vor avea dimensiuni intre 8.000 si 9.000 de metri patrati.



"Investitiile bugetate pentru acest an sunt de 8 milioane de euro, excluzand investitia in show-roomul pentru cele trei marci



Prin deschiderea de magazine de suprafata mare, grupul incearca sa se pozitioneze cat mai bine in perspectiva dezvoltarii marilor retele de internaionale existente pe piata romaneasca.



"Pentru moment nu avem concurent direct, fie el international sau local in orasele unde suntem prezenti. Din acest motiv vrem sa ne extindem cat mai mult, fiind posibil sa intram si in alte zone in afara Moldovei", precizeaza oficialii Dedeman.



In prezent, pe piata romaneasca exista doua retele internationale de magazine de bricolaj, cea germana Praktiker si cea franceza Bricostore, care au sesizat potentialul pietei romanesti, dat de cei 22 de milioane de locuitori si de cererea ridicata pentru locuinte si implicit amenajari interioare.



In timp ce francezii s-au multumit pentru moment sa deschida doua magazine in Bucuresti, avand in plan si unul la Brasov, grupul german Praktiker a mers mai departe si detine pe langa doua magzine in Bucuresti si cate unul in Cluj si Ploiesti. Germanii intentioneaza sa se extinda si anul acesta cu trei magazine.



Alte companii romanesti au sesizat la randul lor oportunitatea pe care o reprezinta magazinele de bricolaj, chiar daca nu au sortimentul si dimensiunile celor internationale. Holdingul Atlasssib opereaza in zona centrala a tarii, la Sibiu un magazin sub brandul Bricomat. Casa Ambient este un alt brand de magazine prezent in orase din centrul si vestul tarii. Poate unul dintre primele magazine de bricolaj aparute pe piata romaneasca a fost Bricocasa, deschis cu mai multi ani in urma la Cluj de grupul Romstal, insa acesta a fost ulterior inchis.



O alta componenta a afacerilor grupului Dedeman este reprezentata de fabrica de mobila si show-room-ul pe care il detine in Bacau. Grupul Dedeman este detinut de fratii Dragos si Adrian Paval, doi oameni de afaceri din Bacau, nascuti in judetul Suceava.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO