Companii

„Bugetul pe 2011 e pregătit, dar deja l-am modificat de două ori“

Autor: Ioana David

02.09.2010, 23:51 45

Producătorul de spumante Angelli Spumante & Aperitive aînregistrat în primele şase luni ale acestui an o creştere de 5% avolumelor vândute pe piaţa internă, însă pentru al doilea semestruestimările companiei sunt rezervate.

"Pe categoria de spumante, sper să ne păstrăm cifrele realizateanul trecut, iar pe categoria de aperitive vom avea o scăderesemnificativă. Punctul nostru forte este intensificarea exportului,prin intrarea pe pieţe noi ca Belgia, Danemarca, Rusia, Olanda, câtşi prin creşterea exporturilor în ţările în care suntem de multăvreme prezenţi, ca Spania, Italia, Grecia şi, cea mai importantă,Ungaria, unde cred că în acest an vom ajunge la aproape 1 milion desticle", a spus Alin Ursu, administrator al companiei AngelliSpumante & Aperitive.

Angelli este cel mai mare productor local de vin spumant, careanul trecut a avut o cifră de afaceri de 14 mil. euro, un profit deaproape 2 mil. euro şi 125 de angajaţi. În portofoliul Angelliexistă pe lângă vin spumant şi produse intermediare, precumaperitivele, vermutul şi cherry-ul.

Bugetul companiei pentru acest an a fost de trei ori modificat,în timp ce bugetul anului viitor "este pregătit şi deja l-ammodificat de două ori, din cauza noilor măsuri fiscale care aparpeste noapte".

"Suntem optimişti şi sperăm ca anul să se închidă la un curs de4,25 lei/euro, iar pentru 2011 am luat în calcul unul de 4,3 lei peeuro", a mai spus Ursu.

În lunile iulie şi august, compania a resimţit o prăbuşire avânzărilor de produse intermediare, care generează în jur de 40%din vânzările pe piaţa internă. Această categorie de produse esteaccizată.

"Vânzările în lunile iulie şi august pe segmentul spumante s-aumenţinut constante, dar o scădere dramatică am avut-o pe categoriaaperitive, unde începând cu 1 iulie, Guvernul a decis creştereaaccizei la 165 de euro pe hectolitru, aproape o triplare a valorii,astfel că că în România nivelul accizei este acum dublu faţă demulte ţări europene. După creşterea accizei, vânzările la categoriade produse intermediare au scăzut cu 80% în lunile iulie-august", aspus Alin Ursu, administrator al companiei Angelli Spumante &Aperitive.

Întrebat dacă pe fondul scăderii consumului are în vederelansarea de produse ieftine sau retragerea anumitor produse de pepiaţă, Ursu a spus că "produse mai ieftine nu putem scoate deoareceexistă costuri de producţie şi accize".

Compania a luat numele de Angelli Spumante & Aperitive înfebruarie 2009, anterior fiind înregistrată sub numele de AsteseProduction. Decizia de schimbare a denumirii este parte astrategiei grupului Henkell & Co, din care face parte. Angellilucrează cu reţelele internaţionale prezente pe piaţa locală şi areaproximativ 55 de distribuitori la nivel naţional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO