Companii

"Burger-ul" fratilor Micula iese din topul celor mai vandute beri

"Burger-ul" fratilor Micula iese din topul celor mai vandute beri
16.08.2009, 16:30 288

Brandul de bere Burger, detinut de fratii Ioan si Viorel Micula - proprietarii grupului European Drinks -, a pierdut in ultimii doi ani cel putin trei locuri in topul celor mai vandute beri din retail, ca urmare a ofensivei companiilor multinationale care au pus la bataie bugete de promovare de zeci de milioane de euro.

Burger, liderul pietei in retail in 2007, an in care era si sponsorul Ligii I de fotbal, nu se mai afla printre cele mai vandute trei marci de bere din Romania, desi fratii Micula au investit peste 100 de milioane de euro pentru a construi cea mai mare fabrica de bere din sud-estul Europei la Oradea.

Impulsionati de vanzarile mari ale brandului Burger din acea perioada, in special in ambalajul care le-a adus cele mai mari cresteri (PET), Ioan si Viorel Micula au construit o fabrica care poate produce cinci milioane de hectolitri de bere, o capacitate prea mare pentru actualul context economic. "Buger are 8% cota de piata in retail", a declarat Ioan Micula, presedintele grupului, fara a preciza volumul sau valoarea vanzarilor Burger. Potrivit estimarilor ZF, care iau in calcul cota de piata anuntata de Micula si volumul total al pietei, Burger a realizat in prima jumatate a acestui an vanzari de 460.000 de hectolitri in retail, valoarea acestora fiind intre 25 si 30 de milioane de euro. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO