Companii

Cadbury a adus un sef nou la Kandia Excelent

10.04.2008, 20:30 33

Grupul englezesc Cadbury Schweppes, care a preluat anul trecut producatorul local de dulciuri Kandia-Excelent, il va numi in functia de country director pentru Romania pe Jose Bonito, care ii va succede lui Sorin Alexandrescu, fostul director general al producatorului de ciocolata. Aceasta schimbare va intra in vigoare pana la sarsitul lunii mai.
"Compania se afla in acest moment pe o traiectorie bine definita si cu un set de obiective clar stabilite, astfel incat consider misiunea mea in Kandia Excelent incheiata", a spus Sorin Alexandrescu, care a supervizat procesul de integrare a operatiunilor Kandia Excelent cu cele ale Cadbury. Potrivit datelor furnizate de companie, procesul de integrare este in curs de desfasurare si se deruleaza conform obiectivelor.
Alexandrescu a precizat ca nu are nimic stabilit pentru urmatoarea perioada, avand in acest moment mai multe oferte. El doreste sa lucreze in continuare cu firme de private equity pentru a pregati companiile pentru exit.
Jose Bonito, succesorul lui Alexandrescu, ocupa in prezent pozitia de country director pentru Europa Centrala cu sediul in Budapesta a Cadbury, detinand de asemenea pozitii de conducere in vanzari, finante si logistica in mai multe state precum Portugalia, Spania si Ungaria in care Cadbury are activitati.
Sorin Alexandrescu a fost numit director general al Kandia Excelent in anul 2000, rastimp in care compania a devenit al doilea producator de dulciuri din Romania, avand in portofoliu marci precum Rom, Kandia, Magura, Laura, Silvana si Sugus. Sub mandatul lui Alexandrescu in anul 2003 Excelent a cumparat producatorul Kandia din Timisoara, pentru ca un an mai tarziu sa se finalizeze fuziunea celor doua companii. O alta achizitie, finalizata anul trecut, respectiv cea pentru preluarea de active, reprezentate de linii de productie si marcile zaharoase Sugus si Silvana, a dus Kandia-Excelent pe locul al doilea pe segmentul bomboanelor (excluzand pralinele). Compania a devansat astfel companiile Perfetti Van Melle (Mentos, Alpenliebe, Fruittella, Golia) si Ferrero (Tic Tac) si ajungand foarte aproape de cota de piata a lui Wrigley.
Lansarea pe piata ciocolatei a unei noi marci, Kandia, la finele lui 2003, a fost strategia producatorului de a se plia tendintelor pietei care incepuse sa creasca cel mai mult pe segmentul premium.
Anul trecut, Kandia-Excelent a raportat o scadere a cifrei de afaceri cu 7% fata de 2006, aceasta ajungand la valoarea de 114,47 mil. lei (34,3 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO