Companii

Cafeneaua M60 din Piaţa Amzei merge spre afaceri de 2 milioane de lei în primul an de funcţionare

Cafeneaua M60 din Piaţa Amzei merge spre afaceri de 2...

Autor: Cristina Roşca

19.10.2015, 00:05 11354

Cafeneaua M60, deschisă la începutul anului în zona piaţa Amzei din Capitală de Răzvan Crişan (29 de ani) împreună cu un partner francez, ar putea termina anul cu afaceri de 1,7- 2 mil. lei, potrivit fondatorilor.

„O să terminăm şi pe plus operaţional, şi asta fără sponsorizări de la marile companii de bere sau cafea. Modelul nostru de business presupune lucrul cu furnizori locali care au în portofoliu branduri româneşti”, spune Răzvan Crişan.

Printre furnizori el aminteşte Catleya pe vin, Ground Zero şi Sara pe bere, Pain Plaisir şi Brot pe zona de alimente. „Nu lucrăm cu branduri de masă, şi mergem către străini doar unde nu există branduri locale. Mai mult, funizorilor noştri le impunem să nu fie prezenţi cu acelaşi produs şi în lanţurile de supermarketuri sau hipermarketuri.”

În acest context cafeneaua a ajuns la circa 250 de clienţi pe zi în perioada septembrie-mai. Vara cifra este mai mică pentru că românii preferă să meargă la terase. „Septembrie a fost cea mai bună lună a noastră de până acum. Am pariat pe fidelizarea clienţilor, avem mulţi expaţi, dar puţini turişti. Nu ne dorim să fim un loc turistic ci mai degrabă unul de cartier.”

Răzvan Crişan şi partenerul său au investit în M60 circa 80.000 de euro, targetând în principal creativii din zonă - arhitecţi, designeri -, familiile cu copii mici care caută un local pentru nefumători, dar şi reprezentanţii comunităţii de expaţi din Franţa şi ţările nordice.

Cafeneaua, amplasată la parterul unei clădiri cu o istorie de aproape 100 de ani, măsoară 100 de metri pătraţi şi numără 49 de locuri, toate de nefumători. Pe timpul verii localul se va extinde cu o terasă de maxim 15 locuri.

„Dacă mai facem un proiect de cafenea, sigur nu va fi la fel ca acesta, nici ca design, nici ca brand. Şi aici, o dată la şase luni vopsim pereţii şi o dată pe lună ne lăsăm pe mâna unui artist”, spune Crişan.

Înainte de a deschide acest proiect el a fondat asociaţia Oricum (2006) pentru promovarea industriilor creative şi festivalul de scurt-metraje ShortsUp (2009). Deşi se ocupă în continuare de cele două proiecte, cafeneaua M60 este acum principala sa activitate, petrecându-şi în spatele casei de marcat cea mai mare parte a fiecărei zile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO