Companii

Calin Clej, PepsiCo: Incercam sa implicam consumatorul in dezvoltarea brandului

Calin Clej, PepsiCo: Incercam sa implicam consumatorul in dezvoltarea brandului

Calin Clej, marketing manager al diviziei de CSD pentru Romania in cadrul PepsiCo International: Pana acum, consumatorul - oricat vroiam noi sa credem contrariul, a fost pasiv: brandul vorbea despre el, trimitea mesajele catre consumator si astepta reactiile acestuia.

12.04.2007, 20:20 121

Calin Clej, marketing manager al diviziei de CSD (carbonated soft drinks - bauturi racoritoare carbonatate) pentru Romania in cadrul PepsiCo International, spune ca schimbarea imaginii produselor Pepsi-Cola este o noua strategie de abordare a consumatorilor tineri, care va ajuta piata CSD sa-si continue cresterea.
Lansata pentru prima data pe piata din Statele Unite, in urma cu cateva luni, noua imagine a produselor Pepsi-Cola a fost anuntata astazi de PepsiCo si pe piata locala. Compania lasa reinventarea imaginii celui mai vandut produs din portofoliu pe seama consumatorilor tineri, pe care ii va pune sa deseneze grafice pentru ambalajele produselor Pepsi sau sa semneze spoturi publicitare.
Sub o noua strategie de branding, Pepsi introduce o noua grafica a ambalajelor produselor Pepsi-Cola, care va fi schimbata de cateva ori pe an, si are in plan continuarea trendului de crestere a vanzarilor pe segmentul bauturilor racoritoare carbonatate, in conditiile in care sucurile necarbonatate si ceaiurile reci (ice tea) castiga tot mai mult teren pe piata soft drinks.
Pepsi detinea la sfarsitul anului 2006 aproximativ 38% din segmentul bauturilor racoritoare de tip Cola din Romania, potrivit datelor preliminarii Canadean, citate de PepsiCo.
Segmentul bauturilor de tip Cola reprezinta 54% din piata bauturilor racoritoare carbonatate din Romania, fiind mai dezvoltat decat restul, bauturi racoritoare carbonatate cu aroma de fructe si Lemon-Lime, potrivit studiilor de la finele 2006, citate de compania PepsiCo.
"Categoria CSD, ca un intreg, face fata multor provocari, avand in vedere boom-ul recent in noile categorii precum smoothies (bauturi pe baza de lapte - n. red.) si bauturile sanatoase. Credem ca aceasta initiativa ne va ajuta sa inviem nu doar domeniul nostru CSD, dar si categoria CSD, ca un intreg", afirma Clej. El mai spune ca problema bauturilor racoritoare carbonatate va fi rezolvata in timp, si nu rapid, prin metode noi de promovare si diferentiere a acestor produse.
Pepsi a inceput deja comercializarea ambalajelor noi in majoritatea pietelor pe care activeaza. Pe piata romaneasca, PepsiCo lanseaza, intr-o prima faza, 10 etichete cu teme diferite.
"Practic, pentru prima data, Pepsi incearca sa atraga consumatorul in jocul lui, sa-l implice in dezvoltarea ulterioara a brandului. Pana acum, consumatorul - oricat voiam noi sa credem contrariul, a fost pasiv. Brandul vorbea despre el, trimitea mesajele catre consumator si astepta reactiile acestuia", explica managerul PepsiCo.
Pepsi concureaza in principal cu Coca-Cola, cele doua branduri fiind la distanta mica unul de altul, pe segmentul bauturilor racoritoare carbonatate.
Produsele din portofoliul PepsiCo au ajuns la o cota de piata de 24% (in volum) pe segmentul bauturilor racoritoare carbonatate, in crestere cu aproximativ 2 puncte procentuale fata de anul 2005, conform rezultatelor preliminare pe 2006 prezentate de Canadean si citate de Calin Clej.
Pe piata locala, vanzarile de bauturi racoritoare Pepsi au devansat pentru prima data pe cele ale principalului brand concurent, in primul trimestru al anului trecut. Cotele de piata ale celor doua mari branduri pe piata carbonatatelor, pe intregul an 2006, nu au fost facute publice.
Pe segmentul Cola fara zahar, produsele din portofoliul PepsiCo (Pepsi Max si Pepsi Light) detin, cumulat, aproximativ 51% din volumul pietei, conform unui studiu Canadean de la finele anului 2006, citat de companie.
"In ceea ce priveste sistemul de imbuteliere, a fost creat un program special. Frecventa rotirii modelelor a fost gandita in asa fel incat sa minimalizeze provocarile pentru imbuteliatori, creand o tranzitie fara pauze. Pentru imbuteliatori si distribuitori nu exista intreruperi. Cand termina de imbuteliat setul pentru un model, trec la urmatorul, la fel se procedeaza si cu distributia", mentioneaza Clej.
Bugetul pentru campania de comunicare a imaginii noi este comparabil cu cel investit de Pepsi anul trecut, potrivit datelor companiei. Reprezentantii PepsiCo nu au precizat valoarea investitiilor in promovare.
La nivelul pietei locale de soft drinks, estimata la peste 700 mil. euro, segmentul apei minerale carbogazoase si cel al bauturilor racoritoare carbonatate au inregistrat anul trecut cele mai mici ritmuri de crestere fata de 2005, de sub 10%. La polul opus se afla sucurile naturale, nectarurile, ceaiurile gata-preparate (ice tea), cu ritmuri de crestere pana la 100%, in aceeasi perioada. Cu toate acestea, bauturile carbonatate reprezentau, la finele anului trecut, peste 40% din piata soft drinks, fiind unul dintre cele mai ridicate procente din totalul pietei bauturilor nonalcoolice din Europa, conform datelor de la principalii jucatori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO