Companii

Campania de promovare a dublat vanzarile vinului Lacrima lui Ovidiu

13.04.2007, 20:21 194

Murfatlar Romania, unul dintre principalii producatori de vin de pe piata locala, a inregistrat in primele trei luni ale acestui an vanzari de peste 8 mil. euro, ceea ce reprezinta un avans de circa 10% fata de perioada similara a anului trecut.
"Cresterea s-a datorat atat unei cresteri cantitative, dar si datorita cresterii ponderii in vanzari a produselor mai scumpe", a declarat Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.
Perioada premergatoare Pastelui a adus o crestere a vanzarilor de peste 16%, fata de perioada similara a anului trecut. "Fata de media lunara insa, in perioada Pastelui vanzarile cresc intre 20 si 50% in functie de produs. Vinurile rosii au o crestere mai mare, ele fiind caracterizate de o sezonalitate accentuata", a spus Negrescu.
El a precizat insa ca desi Pastele reprezinta un moment important de consum pentru piata vinului, perioada de toamna-iarna este cea care de fapt arata evolutia pietei din anul respectiv. "Obiectivul de 2 milioane de sticle a fost aproape realizat (in primul trimestru - n. red.). Piata vinului din Romania trebuie sa treaca niste examene asa cum nu s-a intamplat pana acum. Este clar ca asistam la o crestere accentuata a concurentei", a spus Negrescu.
Majoritatea brandurilor Murfatlar au raportat cresteri de vanzari, cele mai accentuate fiind cele ale Trei Hectare, Vinoteca Rosie (Pinot noir innobilat cu Merlot) si Lacrima lui Ovidiu. "Aceasta din urma, ca urmare a campaniei incepute anul trecut, a inregistrat o dublare a vanzarilor in primele trei luni ale lui 2007 fata de perioada similara a anului trecut", a spus Daniel Negrescu.
Murfatlar a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 36 mil. euro. La inceputul acestui an, reprezentantii Murfatlar estimau un ritm de crestere al cifrei de afaceri de 17%.
Inceputul acestui an a marcat eliminarea taxelor vamale la importul de vinuri, concurenta pe aceasta piata incepand sa sa se intensifice. Cu toate acestea, primele luni au fost relativ calme. "Piata de vin din Romania este una traditionalista. Un an de zile, chiar si in conditiile actuale, reprezinta o perioada relativ scurta pentru a produce modificari majore pe o astfel de piata. Insa datorita unor factori precum libera circulatie, cresterea concurentei pe partea de importuri, cu siguranta consumatorul din Romania va trece incet-incet la categorii de vin care acum reprezinta segmente inguste", a explicat Negrescu.
Murfatlar nu a lansat niciun produs nou in acest an, insa si-a largit gama cu Babanu la 2 litri. "In prezent se desfasoara prima etapa a campaniei de lansare, iar vanzarile sunt in conformitate cu obiectivele. In perioada premergatoare verii o sa avem cateva produse noi si un repackaging", a spus Negrescu. Podgoria Murfatlar cuprinde aproximativ 3.000 de hectare din zona localitatilor Basarabi, Valul lui Traian, Poarta Alba, Siminoc si Valea Dracilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO