Companii

„Cand vanzarile merg prost retailerii trebuie sa tipareasca reclama”, spune un tipograf

10.03.2010, 23:05 98

Grupul de tipografii Euro-Druckservice (EDS) estimeaza afaceriin crestere cu 20%, la 24 de milioane de euro in 2010 pentrutipografia locala, construita in urma cu doi ani de la zero inlocalitatea Ghimbav din judetul Brasov.

Compania a inceput activitatea tipografica in 2009, cand piata ainregistrat un declin de 10%, potrivit jucatorilor din sector. "Nua fost usor sa intram in piata. Am lucrat foarte mult sa crestemportofoliul de clienti. Acum avem un buget de 23 - 24 de milioanede euro", a spus Albert Andras, directorul general al EDSRomania.

Avansul bugetat in acest an, de 20%, este bazat pe crestereagradului de ocupare a capacitatii de tiparire instalata, care in2009 a fost de 80%, iar in prezent este mai mare de 90%. "Infebruarie am avut ocupare de 115%. Am mai trimis comenzi latipografiile grupului in Ungaria si Cehia", a adaugat Andras.

Tipografia realizeaza exporturi in Bulgaria, unde are clientiprecum Metro pentru care tipareste materiale publicitare sipromotionale. Volumele exportate pentru tara vecina reprezinta panala 15% din cifra de afaceri. Potrivit reprezentantilor companiei,in tipografia din Ghimbav lucreaza in prezent 94 de angajati intrei schimburi, inclusiv sambata, pentru a acoperi cererea.

Euro-Druckservice este specializata in tiparirea de reviste demare tiraj, brosuri comerciale si materiale publicitare (pliante,flyere, cataloage de oferte si promotii) pentru lanturi deretail.

Andras a declarat ca in 2009 piata tipografica pentru materialepublicitare s-a contractat cu 10%, iar in acest an tendinta va fiaceeasi. Valoarea pietei este apreciata la aproape 50 de milioanede euro.

"Se fac bugete noi, iar pretul se negociaza in jos, se folosestehartie, cerneala mai ieftina. Pentru o afacere de tip hipermarket,reclama tiparita este esentiala pentru ca are cel mai mare impact.Daca merge prost afacerea, trebuie sa tipareasca pentru ca brosurasta pe masa, iar consumatorul o citeste nu doar o singura data", aspus Andras.

El apreciaza ca segmentul publicatiilor (reviste, ziare) ascazut ca si valoare in ultimii doi ani cu 47%, la aproximativ 40de milioane de euro.

Grupul german EuroDruckServices detine facilitati de productietipografica in Austria, Germania, Ungaria, Polonia si RepublicaCeha si are peste 1.700 de salariati. Principalii competitori pepiata locala sunt Infopress, care este si cea mai mare tipografiedin Romania, Megapress, G. Canale sau Coprint.

Investitii noi

Tipografia EDS, proiect greenfield de 19 milioane de euro, arein plan investitii suplimentare de 2 milioane de euro in 2010, inspecial pentru utilaje de finisat.

"Intentionam sa investim in echipamente auxiliare. Capacitateaactuala este suficienta", a spus Andras. El a adaugat ca nu esteprevizionata extinderea portofoliului de produse la tiparirea decarti, comenzile de acest fel fiind transmise catre unitatile dinCehia (Praga) sau Polonia (Poznan), unde au fost instruiti siangajatii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO